حمله مسلحانه و شبانه نیروهای سرکوبگر به خوابگاه‌های دانشجویی

محمد صفایی، کریم جمعی، جمشید الهیان و آذرخش بابادی در حمله نیروهای سرکوبگر بازداشت شدند

خوابگاه‌های دانشجویی بار دیگر جمعه شب نیز صحنه اعتراضات دانشجویی بودند. نیمه‌های جمعه شب و بامداد شنبه هفت آبان ماه نیروهای سرکوبگر برای مقابله با اعتراض دانشجویان با حمله به خوابگاه‌های دانشجویی اقدام به تیراندازی، ضرب و جرح و ربودن دانشجویان کردند.

دانشجویان در خوابگاه پسرانه ۲۲ گولان علوم پزشکی سنندج جمعه شب تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند. پس از دقایقی از شروع این اعتراضات نیروهای امنیتی به دانشجویان حمله کردند و مانع از برگزاری تجمع شدند.

به گزارش کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور در جریان حمله به خوابگاه گولان ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به سوی دانشجویان خوابگاهی گلوله ساچمه‌ای شلیک شده است. درحالی که دانشجویان این خوابگاه که برخی از آنان به بیرون از خوابگاه آمده بودند درحال سر دادن شعار بودند، نیروهای ضدشورش با گاز اشک آور به آن‌ها حمله ور شدند.

پس از ورود دانشجویان به خوابگاه، نیروهای امنیتی اقدام به پرتاب چند گاز اشک‌آور به داخل خوابگاه کردند و پس از آن با پرتاب سنگ شیشه‌های خوابگاه را شکستند. بر اساس تصاویر منتشر شده، تیراندازی نیروهای امنیتی به دانشجویان منجر به جراحت برخی از آن‌ها شد که از میان آنها، یکی از دانشجویان بر اثر اصابت ساچمه به ناحیه چشم خود در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد.

در این شب فردی به نام رضایی، مسئول خوابگاه پسران ۲۲ گولان با همکاری نیروهای امنیتی به آن‌ها اجازه ورود به خوابگاه می‌دهد. دانشجویان در این خوابگاه شعار «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند.

از سوی دیگر در اعتراضات روز جمعه در سنندج یک شهروند به نام اشکان مروتی با ضرب و جرح پلیس مواجه و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد. در جریان این اتفاق گروهی از مردم برای حفاظت از او مقابل بیمارستان کوثر دست به تجمع اعتراضی می‌زنند. در ادامه تجمع مردم سنندج مقابل بیمارستان کوثر و تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی آنها، نیروهای امنیتی به سوی خوابگاه‌های دخترانه ورمقانی و فاطمیه ۳ دانشگاه علوم پزشکی کردستان که مشرف به بیمارستان کوثر سنندج است تیر و گاز اشک‌آور شلیک کردند و دانشجویان دختر ناگزیر به خروج از ساختمان خوابگاه شده و در حیاط خوابگاه شعار «زن زندگی آزادی» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌های مردمی نیروهای یگان ویژه با گرفتن نور و لیزر به سمت خوابگاه، اقدام به ایجاد رعب و وحشت جهت ورود به خوابگاه کردند.

ماموران امنیتی همچنین به خوابگاه پسرانه صدف دانشگاه جندی شاپور نیز حمله کرده و پس از بازداشت چند تن از دانشجویان همراه با ضرب و شتم و استفاده از شوکر، دانشجویان را تهدید کردند.

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور محمد صفایی دانشجوی رشته اتاق عمل دانشگاه جندی شاپور اهواز، کریم جمعی، دانشجوی علوم آزمایشگاهی، جمشید الهیان، دانشجوی پرستاری، آذرخش بابادی دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی در طی حمله نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده از این خوابگاه دانشجویی ماموران لباس شخصی با ضرب و شتم محمد صفایی، دانشجوی این دانشگاه را بر روی زمین کشیده و در حالی که این دانشجو از دیگر دانشجویان درخواست کمک می‌کند، او را با خود به مکانی نامعلوم منتقل می‌کنند. نیروهای امنیتی به هنگام بازداشت دانشجویان از خوابگاه، کلت خود را به سمت دیگر دانشجویان گرفته و آن‌ها را تهدید کردند تا تلاشی برای نجات دوستان خود نکنند.

پس از ربوده شدن دانشجویان از خوابگاه صدف جندی شاپور اهواز، این خوابگاه که در خیابان فروردین منطقه گلستان واقع است، در محاصره نیروی امنیتی و لباس شخصی قرار گرفت و نگهبانان خوابگاه صدف دانشگاه جندی شاپور نیز جمعه شب برخلاف روال معمول، پیش از یورش نیروهای امنیتی خوابگاه را ترک کردند.

پس از این اتفاق دانشجویان در محوطه خوابگاه با سر دادن شعار درخواست کمک از مردم منطقه را کرده و در این شرایط نیروهای امنیتی با فرستادن هلی‌شات تلاش کردند تا دانشجویان معترض را شناسایی کنند.