کیم کارداشیان خواهان توقف اعدام یک زندانی محکوم به مرگ

خانم کارداشیان در گذشته نیز برای عفو زندانیان فعالیت کرده است

کیم کارداشیان به همراه ایوانکا ترامپ و همسرش، جرد کوشنر در حال شنیدن یکی از سخنرانی های رییس جمهور دونالد ترامپ 
SAUL LOEB / AFP

نامه‌ای که برای نجات زندانی محکوم به اعدام ایالت تگزاس نوشته شده و مورد حمایت کیم کارداشیان است به امضای بیش از صد هزار نفر رسید.

رادنی رید در سال ۱۹۹۸ به تجاوز و قتل استیسی استیتس در سال ۱۹۹۶ محکوم شد. رید با خانم استیتس رابطه جنسی داشت اما مدارک جدید حاکی از آن است که نامزد خانم استیتس، جیمی فنل، یک افسر سابق پلیس محلی، متهم احتمالی است. فشارها بر فرماندار گرگ ابوت بیشتر و بیشتر می‌شود تا جلوی حکم اعدام که برای ۲۰ نوامبر برنامه‌ریزی شده است را بگیرد.

در آخر هفته گذشته خانواده و هواداران رید خارج از ساختمان دولتی شهر آوستین در ایالت تگزاس جمع شده و خواستار محاکمه‌ای جدید شدند. بیش از ۱۳۵ هزار نفر از سراسر کشور تقاضای لغو اعدام را در سایت Change.org امضا کرده‌اند.

در روز ۱۹ اکتبر خانم کارداشیان خطاب به آقای ابوت توییت کرد و گفت مدارکی به دست آمده که آقای رید را تبرئه را خواهد کرد و افزود: «از شما تمنا دارم کار درست را انجام دهید».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رودریک، بردار آقای رید، به شبکه سی‌بی‌اس آوستین گفت: «ما فقط خواستار انجام کار درست هستیم. فقط می‌خواهیم چیزی که منصفانه است انجام شود، این تمام چیزی است که ما می‌خواهیم تا خانواده ما هم دوباره کامل شود».

بعد از قتل خانم استیتس، آقای فنل به آدم‌ربایی و تجاوز به خانم دیگری محکوم شد و مدتی را در زندان سپری کرد. بر اساس شهادت ثبت شده توسط آرتور اسنو، که فنل را در زندان می‌شناخت، جیمی فنل به قتل خانم استیتس به خاطر خیانت به وی اعتراف کرده بود.

شهادت دیگری از یکی از دوستان مشترک فنل و خانم استیتس در گذشته، می‌گوید قبل از مرگ خانم استیتس، فنل به دوستش گفته بود که فکر می‌کند خانم استیتس «با یک کاکاسیاه رابطه جنسی» دارد. شاهد دیگری فنل را به یاد می‌آورد که می‌گفته اگر خانم استیتس «به او خیانت کند»، وی را به قتل خواهند رساند.

پروژه بی‌گناه (Innocence Project) که سازمانی غیرانتفاعی برای کمک به تبرئه افرادی است که به اشتباه محکوم شده‌اند و نمایندگی آقای رید را نیز بر عهده دارد، مدارک فراوانی را جمع‌آوری کرده که ظاهرا آقای رید را تبرئه خواهد کرد، از جمله مدارک پزشکی قانونی و جرم‌انگاری جدید و نمونه‌های دی‌ان‌ای از صحنه جرم که حاوی هیچ نشانی از آقای رید نیست. آلت قتل هیچ‌وقت برای کشف دی‌ان‌ای بررسی نشد و سه کارشناسی که در محاکمه بدوی رید شهادت داده‌اند از آن زمان تا کنون اقرار کرده‌اند در بررسی‌های خویش مرتکب اشتباه شده‌اند.

 

به گزارش تی‌ام‌زی (TMZ) خانم کارداشیان هفته گذشته مستقیما با آقای رید درباره پرونده وی صحبت کرده است. رابرت فیلیپس، وکیل آقای فنل می‌گوید موکل وی بعد از آزادی از زندان به مسیحیت روی آورده و در حال کمک به معتادان مواد مخدر است. آقای فیلیپس گفت آقای اسنو که مجرمی سابقه‌دار است ادعایش هیچ اعتباری نداشته و هیچ «بهره‌ای از واقعیت» ندارد.

خانم کارداشیان در گذشته نیز برای عفو زندانیان فعالیت کرده است، از جمله در مورد آلیس ماری جانسون که به خاطر جرم غیرخشونت‌آمیزی در ارتباط با مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده بود و سال گذشته بعد از پیگیری‌های این ستاره تلویزیون توسط دونالد ترامپ عفو شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی