مجادله فدراسیون فوتبال و باشگاه فولاد بر سر نکونام

باشگاه فوتبال اهوازی با پیوستن سرمربی‌اش به کادر فنی تیم ملی مخالف است

مهم‌ترین دلیل اصرار تاج برای اضافه‌کردن نکونام به کادر فنی تیم ملی این است که او مربیگری در جام جهانی را تجربه کند- بیتوته

با انتخاب کارلوس کی‌روش به نظر می‌رسید که مشکل کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران حل شده، ولی مهدی تاج در روزهای گذشته تلاش تازه‌ای را برای اضافه‌کردن جواد نکونام به نیمکت تیم ملی شروع کرده است.

کی‌روش در اولین روزهای بازگشت به ایران گفت که به‌عنوان دستیار ایرانی فقط روی نکونام نظر دارد، ولی سرمربی فولاد با حضور در تیم ملی مخالفت کرد و گفت می‌خواهد به پروژه‌ای که با این تیم شروع کرده است، وفادار بماند. با این وصف، تصور می‌شد که پرونده بازگشت نکونام به نیمکت تیم ملی بسته شده و کی‌روش هم روی این موضوع پافشاری نکرد، ولی تاج هفته گذشته مدعی شد که این مربی قرار است پس از توقف لیگ به کادر فنی تیم ملی اضافه شود.

باشگاه فولاد خوزستان بلافاصله این توافق را تکذیب کرد، ولی رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ داد که این اتفاق به نفع فوتبال ایران است: «نگاه فدراسیون به حضور نکونام برنامه‌ای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و نکونام اکنون تحت قرارداد تیم فولاد خوزستان است و باید شرایطش در این تیم محترم شمرده شود. به‌دنبال این هستیم که تعاملی با فولاد خوزستان برقرار کنیم که این اتفاق بیفتند و نظرمان با کی‌روش بر این است که اگر این اتفاق بیفتد به نفع فوتبال کشور خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاج در آخرین اظهار نظرش مدعی شد که فدراسیون می‌خواهد قراردادی پاره‌وقت به نکونام پیشنهاد بدهد که بعد از برگزاری هفته یازدهم لیگ تا پایان جام جهانی خواهد بود: «ما قرارداد پاره‌وقتی خواهیم داشت و اتفاقی رقم می‌زنیم تا قرارداد نکونام با فولاد پابرجا باشد.»

مصاحبه تاج بی‌پاسخ نماند و گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد، با رد این ادعا گفت: «شاید این اتفاق بتواند برای یک کمک‌مربی رخ دهد، ولی چگونه سرمربی یک تیم می‌‌تواند تیم را رها کرده و پاره وقت در جایی دیگر کار کند؟ این بحث اصلا حرفه‌ای نیست، ما تیم را بر اساس نظر نکونام بسته‌ایم و باید با سرمربی‌‌مان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم. در این شرایط نمی‌توانیم برای مدت زیادی بدون سرمربی باشیم.»

مهم‌ترین دلیل اصرار تاج برای اضافه‌کردن نکونام به کادر فنی تیم ملی این است که این مربی جوان مربیگری در جام جهانی را تجربه کند و در صورت جدایی کی‌روش، دست فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی خالی نباشد. قرارداد کی‌روش تا پایان جام جهانی است و طبق گفته نبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ایران، قرار است قرارداد مربی پرتغالی تا پایان جام ملت‌های آسیا تمدید شود، ولی تاج خوب می‌داند که نتایج جام جهانی یا سیر اتفاقات در ایران ممکن است به جدایی این مربی ختم شود.

بیشتر از فوتبال