طالبان یک جوان را در شهرستان نهرین بغلان به گلوله بستند

جسد دو نوجوان که چند ماه پیش طالبان آنها را بازداشت کرده بود در پنجشیر پیدا شد

یک جوان در بغلان در روز دوشنبه کشته شد و جسد دو جوان هم در پنجشیر پیدا شد- ایندیپندنت فارسی 

منابع محلی در شهرستان نهرین استان بغلان افغانستان در گفت‌و‌گو با ایندیپندنت فارسی از کشته‌شدن یک جوان در روز دوشنبه، دوم آبان‌ماه، به اتهام همکاری با جبهه مقاومت خبر دادند.

این منابع گفتند طالبان می‌خواستند محمود رسولی را در جاده‌ای در منطقه شهرنو شهرستان نهرین هنگامی که با دو تن از دوستانش ایستاده بود، با خود ببرند اما او نمی‌خواست با آن‌ها برود و مقاومت کرد؛ درپی آن، طالبان گلوله‌ای به سرش شلیک کردند. منابع می‌افزایند که دو تن همراهان محمود هم که فرار کرده‌اند، زخمی شده‌اند.

همزمان منابع محلی در پنجشیر نیز از پیدا شدن اجساد دو تن از جوانانی که چند ماه پیش به‌دست طالبان بازداشت شده بودند، خبر دادند.

این منابع به ایندیپندنت فارسی گفتند که اجساد نصرت میر و مجتبی، دو تن از ساکنان پریان پنجشیر که چند ماه پیش به اتهام همکاری با جبهه مقاومت به‌دست طالبان بازداشت شده بودند، در منطقه رخه پنجشیر پیدا شده است. به گفته این منابع، جسدهای دو جوان در منطقه «گرگو» در رخه درحالی پیدا شد، که پوسیده بود و خانواده‌هایشان آنان را از لباس و کفش‌هایشان شناسایی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس گزارشی دیگر، طالبان غلام فاروق، مدیر (آمر) یک مدرسه، را در منطقه فراج پنجشیر با خود برند. منابع گفته‌اند که این مرد هنگامی به‌دست عوامل اطلاعاتی طالبان بازداشت شد که درحال انجام وظیفه بود.

در چهار ماه گذشته، هزاران تن از ساکنان استان پنجشیر به اتهام همکاری با جبهه مقاومت، به‌دست طالبان در کابل و پنجشیر بازداشت شده‌اند.

از شماری از این بازداشت‌شدگان خبری در دست نیست، تعدادی به قتل رسیده‌اند و گروهی نیز در زندان‌ها زیر شکنجه قرار دارند.

براساس گفته‌های منابع اطلاعاتی، بیش از پنج‌هزار تن از شهروندان پنجشیر در زندان‌های طالبان محبوس‌اند.

بعد از پنجشیر، شهرهای اندراب، خوست و نهرین، بیشترین تعداد شهروندان زندانی را در زندان‌های طالبان‌ دارند.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر برای افغانستان، دو روز پیش اعلام کرد که در سفرش به آن کشور، با نمایندگان جامعه مدنی و زنان دیدار و گفت‌وگو داشته است. او گفت در این سفر دریافت که وضعیت حقوق بشر در افغانستان، به‌ویژه در پنجشیر به‌شدت نگران‌کننده است.

بنت روز چهارشنبه، چهارم آبان (۲۶ اکتبر) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درمورد یافته‌هایش از افغانستان سخنرانی می‌کند.

بیشتر از جهان