فصل رابطه‌خواهی چیست؟

سرمای هوا و افزایش فعالیت‌های درون خانه موجب می‌شود مجردها تنها شوند و به‌شدت دلشان بخواهد کسی به بندشان بکشد

احتمال رابطه خواستن با فرا رسیدن روزهای تابستان بسیار کمتر است - Canva

با سرد شدن هوا، وقتی تابستان کم‌کم به خاطره‌ای دور بدل می‌شود، بسیاری از مجردها جست‌وجو برای یافتن آن فرد خاص را که در ماه‌های زمستان کنارش به خواب زمستانی بروند، آغاز می‌کنند. نه؛ این نوعی رسم باستانی قرار عاشقانه گذاشتن نیست؛ بلکه به آن فصل به بند کشیدن می‌گویند.

«فصل رابطه‌خواهی» اصطلاحی است که در توصیف دوره چندماهه پاییز و زمستان به کار می‌برند؛ دوره‌ای که مجردها به‌دنبال «پیوند» یا «پاییبندی» به رابطه‌ای جدی‌اند- یا صرفا کوتاه‌مدت که تا روز کارگر (اول ماه مه) دوام داشته باشد. درست همان‌طور که زنب جفری، ستاره فصل سوم «عشق کور است»،‌ می‌گوید: «فصل دوست‌پسر تمام شد؛ فصل رابطه‌خواهی نزدیک است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق فرهنگ لغت شهری، سرمای هوا و افزایش فعالیت‌های درون خانه موجب می‌شود مجردها تنها شوند و به‌شدت دلشان بخواهد کسی به بندشان بکشد. به عبارت دیگر، چرا هر آخر هفته برای گز کردن خیابان‌ها به دنبال رابطه عاشقانه به خود زحمت بیرون رفتن در تاریکی را بدهیم، وقتی می‌توانیم به همان سرعت که می‌گوییم «لاته اگ‌ناگ» [نوعی نوشیدنی شیری شیرین با شیر یا خامه، شکر و تخم مرغ به همراه براندی یا رام]، برای خودمان معشوق فصلی سفارش بدهیم؟

آغوش تنگ یارتان را شبیه نوشیدنی استارباکس در تعطیلات تصور کنید: چنان دلپذیر و پرلذت که مدت کوتاهی دلمان برایش غنج می‌زند اما با فرا رسیدن ماه فوریه، مشتاقانه با آن لیوان‌های قرمز شیک خداحافظی کنیم.

اما پیش از آنکه اظهار تاسف کنید و «به بند کشیدن» را راه دیگری بخوانید که نسل جدید با آن رفتار خود را توجیه می‌کند، بیاید به حقایق موجود نگاهی بیندازیم.

اپلیکیشن دوست‌یابی هینج (Hinge) اعلام کرد طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۵، احتمال اینکه مردان در زمستان فعالانه دنبال رابطه باشند، نسبت به هر موقع دیگر سال ‌۱۵ درصد بیشتر است. زنان نیز پنج درصد بیشتر احتمال دارد این کار را بکنند.

اما احتمال رابطه خواستن با فرا رسیدن روزهای تابستان بسیار کمتر است و نتایج نشان می‌دهد مردان ۱۱ درصد و زنان پنج درصد کمتر احتمال دارد در ماه‌های گرم سال به این کار تمایل داشته باشند.

بنا بر ادعای این وب‌سایت، این فصل رسما از اول نوامبر آغاز می‌شود و به شکلی منطقی، روز پس از ولنتاین پایان می‌یابد تا افراد فرصت داشته باشند برای جشن‌ و پایکوبی آماده شوند.

© The Independent

بیشتر از زندگی