جست‌وجوی آستون ویلا برای انتخاب جانشین جرارد

ویلا بعد از برکناری این مربی انگلیسی خواهان توافق با پوچتینو است

پنج دستیار جرارد، ازجمله گری مک‌آلیستر هم بعد از برکناری این مربی تصمیم به جدایی گرفتند و هدایت تیم برای بازی یکشنبه مقابل برنتفورد بر عهده آرون دنکس خواهد بود- REUTERS/Craig Brough

آستون ویلا بلافاصله بعد از شکست سه بر صفر مقابل فولام، استیون جرارد را از هدایت این تیم برکنار کرد. آستون ویلا از چهار بازی قبلی تنها دو امتیاز گرفته و با ۹ امتیاز از ۱۱ بازی در نزدیکی منطقه سقوط ایستاده است.

دوران این مربی ۴۲ ساله روی نیمکت ویلا کمتر از یک‌سال طول کشید و او نتوانست در اولین شغل مربیگری‌اش در فوتبال انگلستان موفق باشد. سخنگوی باشگاه آستون ویلا گفت: «می‌خواهیم از استیون به خاطر تلاش سخت و تعهدش تشکر کنیم و برایش آرزوی موفقیت در آینده را داریم.»

پنج دستیار جرارد، ازجمله گری مک‌آلیستر هم بعد از برکناری این مربی تصمیم به جدایی گرفتند و هدایت تیم برای بازی یکشنبه مقابل برنتفورد بر عهده آرون دنکس خواهد بود. باشگاه به دنبال انتخاب فوری یک جانشین دائمی برای جرارد است و مائوریسیو پوچتینو هدف اول آن‌ها محسوب می‌شود. این مربی آرژانتینی در شروع فصل از سوی پاری‌سن‌ژرمن برکنار شد و مشخص نیست که آیا می‌خواهد هدایت تیمی را که برای فرار از سقوط می‌جنگد بپذیرد.

اگر پوچتینو با این پیشنهاد مخالفت کند، توماس فرانک، سرمربی برنتفورد گزینه بعدی خواهد بود. این مربی دانمارکی با برنتفورد شروع خوبی داشته و باشگاه در حال مذاکره با او برای تمدید قرارداد است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرایط فعلی برای آستون ویلا که در چند فصل گذشته سرمایه‌گذاری سنگینی کرده، نگران‌کننده است. آن‌ها نوامبر سال گذشته جرارد را جانشین دین اسمیت کردند و امیدوار بودند که با این مربی به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شوند. جرارد، کاپیتان پیشین لیورپول یکی از بهترین بازیکنان نسل خودش بود و با قهرمانی لیگ اسکاتلند همراه گلاسکو رنجرز در سال ۲۰۲۱ شروع امیدوارکننده‌ای در مربیگری داشت.

جرارد شروع نسبتا خوبی با ویلا داشت، اما فصل گذشته در نهایت به رتبه چهاردهم رسید. ویلا در فصل جدید نتایج ضعیفی گرفته است و جرارد نتوانست با وجود بازیکنان مطرحی، ازجمله کوتینیو نقشه بازی موثری طراحی کند.

آستون ویلا در بازی پنجشنبه‌شب مقابل فولام، از دقیقه ۶۲ با اخراج داگلاس لوئیز، ۱۰ نفره شد و بعد از آن دو گل دیگر دریافت کرد. تماشاگران ویلا که به لندن سفر کرده بودند، بعد از این بازی به عملکرد جرارد معترض شدند. اما این مربی در نشست خبری گفت که حاضر به برکناری نیست: «فوتبال در دی‌ان‌ای‌ من است و اصلا به جدایی فکر نمی‌کنم، پس باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. من مدت‌ها در فوتبال بودم و قطعا این شرایط را درک می‌کنم.»

بیشتر از فوتبال