تاجیکستان: طالبان به سه هزار تروریست گذرنامه افغانستان دادند

دادستان کل تاجیکستان از افزایش قاچاق مواد مخدر از افغانستان ابراز نگرانی کرد

رئیس جمهوری تاجیکستان از اوضاع امنیتی و حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد-AFP/KARIM SAHIB

وزیر داخله (کشور) تاجیکستان از ارائه گذرنامه افغانستان به اعضای گروه‌های تروریستی خبر داد و گفت که طالبان به بیش از سه هزار تن از اعضای گروه‌های تروریستی گذرنامه افغانستان داده‌اند.

رمضان رحیم‌زاده، وزیر کشور تاجیکستان، که در نشست دو روزه «همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای امنیت و مدیریت مرزها برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از حرکت‌ تروریست‌ها» سخن می‌گفت، افزود که  مشکلات افغانستان باید در کانون توجه همه قرار داشته باشد.

طبق بیانیه این نشست، این مقام تاجیک تاکید کرد که این وضعیت، تهدید رژیم طالبان را بار دیگر ثابت می‌کند.

طالبان هنوز واکنشی به این اظهارات مقام‌های تاجیکستان نشان نداده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستان کل تاجیکستان نیز در این نشست از افزایش قاچاق مواد مخدر از افغانستان ابراز نگرانی کرد وگفت که قاچاق مواد مخدر از افغانستان دو برابر افزایش یافته است و تروریست‌ها از این طریق حمایت مالی می‌شوند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، نیز با ارسال یک پیام تصویری به این نشست، از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و امنیت در مرزها را کلید مبارزه با تروریسم دانست. او همچنین با تاکید بر همکاری‌های چند جانبه، تعهد سپرد که سازمان ملل متحد نیز برای مبارزه با این پدیده همراهی خواهد کرد.

گوترش افزود که از تلاش‌های تاجکیستان و دیگر متحدان برای حمایت از همکاری‌های بین‌المللی در پیشگیری و مبارزه با تروریسم، استقبال می‌کند. او تاکید کرد که باید برای تقویت صلح و حقوق بشر در آسیای میانه و فراتر از آن تلاش شود.

نشست دو روزه «همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای امنیت و مدیریت مرزها برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از حرکت‌ تروریست‌ها» با همکاری سازمان امنیت و همکاری اروپا، دفتر مبارزه با تروریستم سازمان ملل، اتحادیه اروپا، عربستان سعودی، قطر، و تاجیکستان، روز سه‌شنبه، ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر)، در تاجیکستان آغاز به کار کرد.

رئیس جمهوری تاجیکستان هنگام افتتاح این نشست، از اوضاع امنیتی و حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و بر لزوم ایجاد یک کمربند امنیتی در اطراف این کشور تاکید ورزید.

او چند روز پیش‌ نیز گفته بود که بیش از ۱۲ گروه تروریستی در افغانستان حضور دارند.

در یک هفته گذشته، رئیس جمهوری‌های روسیه، ازبکستان و ایران نیز از ناامنی‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر از جهان