آتش‌سوزی‌های ناخواسته کالیفرنیا: آغاز آتش‌سوزی ماریا را دوربین ثبت کرده است

دلیل شعله آغازین هم‌چنان در دست تحقیق است


AP

دوربین لحظه‌ای را که آتش‌سوزی ناخواسته در کالیفرنیا شروع شد و رو به گسترش گذاشت ثبت کرده است.

آتش‌سوزی ماریا از شامگاه پنج‌شنبه که آغاز شد منطقه‌ای به وسعت حدود ۳۹ کیلومتر مربع را سوزانده است و سبب شده است که مقامات به حدود ۱۱ هزار نفر از مردم این منطقه دستور بدهند که خانه و کاشانه‌شان را ترک کنند.

این در حالی است که در روز جمعه در این منطقه بادهایی که از سوی دریا و از سوی ساحل‌ می‌وزید با هم زورآزمایی‌هایی داشتند.

آن‌گونه که مارک لورنزن رییس آتش‌نشانی منطقه ونتورا کانتی می‌گوید: از آن هنگام و افت و خیز بادها کار بسیار دشواری داشتیم و بستر کاملاً تازه‌ای برای دامن زدن به آتش‌سوزی پدید آمد.

علت آتش‌سوزی در دست بررسی است اما این احتمال ناراحت‌کننده وجود دارد که باز هم پای خطوط انتقال برق در میان باشد زیرا در آتش‌سوزی‌های دیگری هم که به تازگی رخ داده است این گونه بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت برق ادیسون کالیفرنیای جنوبی روز جمعه اعلام کرده بود که ۱۳ دقیقه قبل از شروع آتش‌سوزی در این منطقه یک خط انتقال برق ۱۶ هزار ولتی را از نو زیر بار برده است.

شرکت برق ادیسون و سایر شرکت‌های برق شمال و جنوب کالیفرنیا در این هفته برق صدها هزار نفر را قطع کردند تا مبادا بر اثر وزش بادهای شدید در خطوط انتقال برق جرقه ایجاد شود و آتش‌سوزی پدید آید.

در فیلمی  که دوربین‌های آزمایشگاه لرزه‌شناسی نوادا ثبت کرده‌اند شروع جرقه زدن شعله‌ای در بالای یک تپه را می‌توان دید. گسترش آتش‌سوزی در یک ساعت بعد هم در این فیلم یک دقیقه‌ای نشان داده شده است.

گزارش بیشتر از آسوشیتد پرس.

© The Independent