ادامه اعتصاب در کردستان و انتشار فراخوان تجمع‌های اعتراضی در ایران

بزرگ‌ترین تجمع ایرانیان خارج کشور روز ۲۲ اکتبر در برلین برگزار می‌شود

دانشجویان دانشگاه تهران برای تجمع اعتراضی روز چهارشنبه ۱۱ صبح در پردیس هنرهای زیبا فراخوان داده‌اند- @ZiaNabavi1

اعتصاب‌ها در سنندج و سقز در بیست‌وششمین روز اعتراض‌های سراسری ایران در شرایطی ادامه دارد که برای تجمع‌های اعتراضی، فراخوان‌های تازه‌ای منتشر شده است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز چهارشنبه، ۲۰ مهر، با انتشار ویدیویی گزارش داد که بازاریان سنندج، سقز و بوکان در اعتصاب به سر می‌برند. ویدیویی هم از شهر بانه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد بازاریان این شهر همچنان در اعتصاب‌اند.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران با انتشار فراخوانی، از مردم کردستان و ایران خواست بعدازظهر چهارشنبه در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرها تجمع کنند.

دانشجویان دانشگاه تهران هم برای تجمع اعتراضی در روز چهارشنبه، ساعت ۱۱ صبح در پردیس هنرهای زیبا، فراخوان داده‌اند.

فراخوان دیگری هم در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که از مردم ایران می‌خواهد ظهر چهارشنبه به خیابان‌ها بیایند و اعتراض خود را اعلام کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوانان محلات تهران هم برای تداوم اعتراض‌ها در روز چهارشنبه، فراخوان جداگانه‌ای منتشر کرده‌اند.

هم‌زمان با این فراخوان‌ها، گزارش‌هایی از پرواز هلی‌کوپترهای پلیس در آسمان تهران منتشر شد.

در خارج ایران هم فراخوانی برای برگزاری یک تجمعی اعتراضی بزرگ منتشر شده است. حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده جان‌باختگان پرواز پی‌اس۷۵۲، که فراخوان پیشین او برای راهپیمایی بزرگ ایرانیان در بیش از ۲۰۰ شهر جهان برای همصدایی با خیزش سراسری ایران، با استقبالی گسترده همراه شد، تاریخ این تجمع متمرکز را ۲۲ اکتبر و مکان آن را شهر برلین اعلام کرد.

پیش‌بینی می‌شود این تجمع یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی اعتراضی ایرانیان خارج کشور از زمان شکل‌گیری جمهوری اسلامی باشد.

با گذشت ۲۶ روز از قتل مهسا امینی در مقر گشت ارشاد پلیس تهران، اعتراض‌های سراسری در ایران همچنان ادامه دارد و تهدید‌ها، هشدار‌ها و سرکوب‌های دولتی هم نتوانسته است این موج اعتراضی را فرو بنشاند.