چه کسی لباس‌های ملکه الیزابت را انتخاب می‌کرد؟

آنجلا کلی بیش از سه دهه به‌عنوان «زن دست راست» ملکه کار می‌کرد

آنجلا کلی با اجازه ملکه سه کتاب در مورد او نوشت-AFP

آنجلا کلی، طراح و خیاطی که به‌مدت ۳۰ سال دستیار شخصی و مسئول ارشد کمد لباس‌های ملکه فقید الیزابت دوم بود، پس از مرگ او همچنان در سایه لطف و بخشش ملکه در خانه خود در وینزر باقی خواهد ماند. ملکه فقید به عنوان قدردانی از دوستی آن‌ها و سال‌ها خدمت صادقانه کلی، به او اجازه داده بود تا در صورت درگذشت ملکه نیز خانه‌اش را حفظ کند.

به گزارش مجله تیلور، کلی ۶۴ ساله که اهل لیورپول است، بیش از سه دهه به‌عنوان «زن دست راست» ملکه کار می‌کرد. گفته می‌شد که این دو رابطه نزدیکی با هم داشتند و صراحت لهجه لیورپولی کلی که حرفش را مستقیم بیان می‌کرد، در جایگاه یک معتمد و دوست مورد استقبال ملکه قرار می‌گرفت.

در مصاحبه‌ای با تلگراف در سال ۲۰۰۷، کلی درباره لحظاتی که با الیزابت می‌گذراند گفت: «ما دو زن معمولی هستیم. ما درباره لباس، آرایش، جواهرات و... با هم حرف می‌زنیم. اما با هم خیلی خوش می‌گذرانیم. ملکه حس شوخ‌طبعی خبیثانه‌ای دارد و یک مقلد عالی است. او همه لهجه‌ها از جمله لهجه من را می‌تواند تقلید کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خیاط اولین بار در سال ۱۹۹۲، زمانی که به‌عنوان خانه‌دار برای سر کریستوفر مالابی، سفیر وقت بریتانیا در آلمان کار می‌کرد، به طور تصادفی با علیاحضرت ملاقات کرد. ماه‌ها بعد کلی یک تماس تلفنی دریافت کرد که به او پیشنهاد کار به‌عنوان کمددار شخصی ملکه را داد. کلی پس از دریافت این مقام گفت: «فکر می‌کنم او از من خوشش می‌آمد و به این نتیجه رسیده بود که من قابل اعتمادم.»

از آن زمان، کلی در طول دهه‌ها هزاران ظاهر خاص ملکه را طراحی، سازماندهی و اصلاح کرده بود؛ چیزی که فراتر از نقش تعیین‌شده‌اش بوده است. گفته می‌شود که کلی علاوه بر دوختن لایه‌های اضافی آستر برای از بین بردن تاثیر مهره‌ها و کریستال‌های لباس‌های علیاحضرت، کفش‌های جدید ملکه را نیز می‌پوشید تا مطمئن شود که هنگام استفاده برای ملکه راحت‌‌اند.

کلی، با اجازه ملکه فقید، سه کتاب در مورد نقش خود به‌عنوان دستیار علیاحضرت نوشته است. به تازگی، به افتخار جشن‌های پلاتینیوم ملکه در ماه ژوئن، او نسخه اصلاح‌شده‌ای از کتاب خود با نام «روی دیگر سکه: ملکه، کمددار و کمد لباس» را منتشر کرد که اکنون شامل جزئیاتی در رابطه با تشییع جنازه دوک ادینبورو، اولین حضور عمومی عمومی «پس از قرنطینه» و انتخاب لباس ملکه برای جشن‌های جوبیلی نیز می‌شود. این کتاب همچنین شامل حکایاتی در مورد زمانی است که کلی و ملکه در طول قرنطینه با یکدیگر سپری کردند. کلی عضو گروهی بود که مسئول حفظ امنیت ملکه در اوج همه‌گیری کرونا بودند.

سال‌ها خدمت کلی به ملکه مدت‌ها است که به رسمیت شناخته شده و از آن قدردانی شده است: در سال ۲۰۰۶ او به‌عنوان «اعضای نشان سلطنتی ویکتوریایی»  (MVO) منصوب شد و در سال ۲۰۱۲ به درجه «ستوان‌های نشان سلطنتی ویکتوریایی» (LVO) ارتقا یافت. در سال ۲۰۱۴ به پاس ۲۹ سال خدمت به خانواده سلطنتی به او نشان خدمات طولانی و وفاداری به خاندان سلطنتی، نسخه الیزابت دوم، اهدا شد.

بیشتر از مُد و زیبایی