۸۳ درصد آرای گرمی به نام ترانه «برای» شروین حاجی‌پور ثبت شد

همزمان با انتشار ترانه «برای» و بازداشت شروین حاجی‌پور، کارزار شبکه‌های اجتماعی برای معرفی او به گرمی به راه افتاد

ترانه «برای» تنها ۲۴ ساعت پس از انتشار و پیش از حذف اجباری ۴۰ میلیون بار در اینستاگرام شروین حاجی‌پور دیده شد-کانال یوتیوب Shervin

ترانه «برای» شروین حاجی‌پور که به سرود اعتراضی خیزش سراسری مردم ایران تبدیل شد، اکنون «گرمی»، آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط را با موج بی‌سابقه آرایی مواجه کرده است که این ترانه را برای دریافت جایزه ویژه معرفی می‌کنند.

ترانه «برای» که تنها ۲۴ ساعت پس از پخش، ۴۰ میلیون بار در صفحه اینستاگرام شروین حاجی‌پور دیده شد و تحت فشار امنیتی ناگزیر به حذف آن شد، اکنون میلیون‌ها بار در پلتفرم‌های مختلف شنیده و دیده شده است و در چهارمین هفته خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی در اغلب گردهمایی‌های ایرانیان در داخل و خارج از کشور به تکرار پخش می‌شود.

شروین حاجی‌پور، مدت کوتاهی پس از انتشار این ترانه بازداشت شد. او متن این ترانه را بر اساس توییت‌های کاربران توییتر از امید‌ها، تاسف‌ها و آرزوهایشان که با «برای» آغاز می‌شد، تنظیم کرده بود.همان با حذف ترانه برای از اینستاگرام شروین حاجی‌پور و بازداشت او، کارزاری در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد که هدف آن معرفی ترانه «برای» برای دریافت جایزه گرمی، مهمترین جایزه صنعت موسیقی جهان بود. به این ترتیب شماری از ایرانیان درخواست دریافت جایزه ترانه «برای» شروین حاجی‌پور را در گرمی ثبت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرمی از سال ۱۹۵۹ به‌طور سنتی در بخش‌های آلبوم سال، خواننده سال، ترانه سال و ضبط سال، جوایز خود را به هنرمندان برتر اهدا می‌کند. اما به تازگی بخش جدید ویژه‌ای را به جوایز خود اضافه کرده است. ترانه‌هایی که برای تغییر اجتماعی سروده شده و خوانده شده‌اند. ترانه‌هایی برای برانگیختگی اجتماعی.

به گزارش بلومبرگ، تا امروز ترانه «برای» شروین حاجی‌پور، ۹۵ هزار بار برای دریافت جایزه این بخش معرفی شده است.

به گزارش بلومبرگ از وب‌سایت آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط، کل آرای ثبت شده برای ترانه‌های معرفی شده به گرمی ۱۱۵ هزار رای بوده است و به این ترتیب ترانه «برای»، ۸۳ درصد آرا را شامل می‌شود.

بلومبرگ در گزارش خود می‌نویسد که مقامات گرمی عمیقا تحت تاثیر این کارزار شبکه‌های اجتماعی برای معرفی ترانه «برای» شروین حاجی‌پور قرار گرفته‌اند. آنها می‌گویند هرچند که برنده از حالا قابل پیش‌بینی نیست از اینکه گرمی به پلتفرمی برای نشان دادن حمایت مردم از ایده ترانه‌های مرتبط با تغییر اجتماعی تبدیل شده است، خوشحالند.

بیشتر از موسیقی