تاریخ تاجگذاری چارلز سوم مشخص شد

تاج‌گذاری چارلز سوم با نام رمز «عملیات گوی طلایی» شناخته می‌شد

پادشاه چارلز سوم در ۳ ژوئن سال ۲۰۲۳ در مراسمی در کلیسای وست مینستر تاجگذاری خواهد کرد.

بلومبرگ به نقل از مقامات دولتی که خواستند ناشناس بمانند نوشت تاجگذاری چارلز که برای سال‌ها تحت نام رمز عملیات گوی طلایی در جریان بود، برای آغاز تابستان در حال برنامه‌ریزی است، اگرچه بحث‌ها در مورد اینکه این روز به تعطیلات رسمی بریتانیا یا انگلستان اضافه شود هنوز ادامه دارد. کاخ باکینگهام تا این زمان از اظهار نظر خودداری کرده است.

حتی قبل از پادشاه شدن، چارلز مدت‌ها برنامه‌ریزی کرده بود که تشریفات مربوط به سلطنت را کاهش دهد تا این نهاد باستانی مدرن‌تر، مقرون‌به‌صرفه تر باشد، رویکردی که به‌طور چشمگیری بر برنامه‌های تاجگذاری او تأثیر گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع به رسانه‌های انگلیسی گفته‌اند که مراسم تاجگذاری چارلز احتمالاً کوتاه‌تر، کوچک‌تر و کم‌هزینه‌تر از مراسم حاکمان قبلی خواهد بود و چارلز همچنین درخواست کرده است که تاجگذاری منعکس‌کننده تنوع موجود در بریتانیای مدرن باشد و جوامع و مذاهب مختلف که ساکن انگلستان هستند را نمایندگی کند.

به گزارش فوربز، درحالی‌که الیزابت در سال ۱۹۵۳ در حضور بیش از ۸۰۰۰ مهمان تاجگذاری کرد، فهرست مهمانان کلیسای وست مینستر در مراسم تاجگذاری چارلز به حدود ۲۰۰۰ محدود شده است.

بااین‌حال، چارلز احتمالاً با بسیاری از سنت‌های مشابه اجدادش، از جمله تاجگذاری با تاج سنت ادوارد، قطعه اصلی جواهرات نهاد سلطنت بریتانیا، که مجموعاً حدود چهار میلیارد دلار ارزش دارند، تاج گذاری می‌کند.

انتظار می‌رود که همسر چارلز، کامیلا، به‌عنوان ملکه همسر در همان روز در کنار او تاج‌گذاری کند.

زمانی که چارلز و کامیلا در سال ۲۰۰۵، هشت سال پس از مرگ همسر اول چارلز، دایانا، ازدواج کردند، به نظر نمی‌رسید بریتانیایی‌ها او را در قامت ملکه همسر قبول کنند اما پس از سال‌ها و با تغییر شرایط ملکه الیزابت قبل از مرگ خود اعلام کرد که تمایل دارد کامیلا صاحب‌ این عنوان شود.

ازآنجایی‌که تاجگذاری یک مراسم دولتی خواهد بود ساکنان بریتانیا احتمالاً در این روز هم مانند مراسم تشییع‌جنازه الیزابت تعطیل خواهند بود.

بیشتر از جهان