لباس مرلین مونرو به قیمت ۲۱۶ هزار پوند فروخته شد

بیش از ۱۱۵ قطعه از جمله لوازم منزل مرلین مونرو، به مزایده گذاشته شد

مرلین مونرو

Getty Images

لباسی که مرلین مونرو در یکی از به یادماندنی‌ترین نقش‌های خود پوشیده بود، در مزایده‌ای در لوس آنجلس به قیمت ۲۸۰ هزار دلار فروخته شد.

این لباس مشهور شامل یک روبان ابریشمی برای سوتین و یک دامن بلند گلدار تا زمین است که مونرو در فیلم طنزآمیز «هیچ شغلی مانند کسب و کار نمایش نیست» (There’s No Business Like Showbusiness) در سال ۱۹۵۴ به تن کرده بود.

این فقط یکی از لباس‌های پوشیده شده توسط آن بازیگر هالیوود بود که در مزایده روز جمعه فروخته شد.

مزایده که توسط شرکت جولینز آکشنز (Julien’s Auctions) مستقر در بورلی هیلز برگزار شده بود، همچنین لباس تا پاشنه و آستین بلند قرمز ابریشمی مونرو را به مزایده گذاشت که در فیلم «آقایان موطلایی‌ها را بیشتر می‌پسندند» (Gentlemen Prefer Blondes) پوشیده شده بود. این لباس به قیمت ۲۵۰ هزار دلار فروخته شد. 

دیگر لباس‌های ارائه شده، عبارت بودند از یک لباس شب زنانه زردرنگ که مونرو در فیلم «رودخانه بی‌بازگشت» (River Of No Return) پوشیده بود (به قیمت ۱۷۵ هزار دلار فروخته شد) و لباس رسمی ابریشم و مشکی‌ای که آن بازیگر درمصاحبه‌ای مطبوعاتی برای فیلم «بعضی‌ها داغش را دوست دارند» (Some Like it Hot) به تن کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۱۱۵ قطعه، از جمله قطعاتی از لوازم منزل متعلق به مرلین مونرو، در آن مراسم به مزایده گذاشته شد و بدون پیش‌فروشی، تمام قطعات به فروش رسیدند.

گرچه بسیاری از آن قطعات به ارقام خیلی بالایی به فروش رفتند، هیچ یک به رکورد سال ۲۰۱۶ حتی نزدیک نشد. در آن سال، لباس طلایی درخشان مونرو که هنگام خواندن سرود جشن تولد برای رئیس ‌جمهوری وقت، جان اف کندی، در سال ۱۹۶۲ به تن کرده بود، به قیمت ۴.۸ میلیون دلار فروخته شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی