شهبانو فرح پهلوی: زنان ایرانی فوق‌العاده شجاع‌اند به آنها افتخار می‌کنم

مجله فرانسوی در مقدمه این مصاحبه که پنجم اکتبر منتشر شد، نوشت: «دفاع از زنان ایرانی مبارزه‌ای است که هر دو (شهبانو فرح پهلوی و شاهدخت نور پهلوی) در آن شریک‌اند

مجله Point De Vue  در مقدمه مصاحبه‌ای که در بحبوحه خیزش سراسری مردم ایران و جهان با شهبانو فرح پهلوی انجام داده است، نوشت: در حالی که جنبش اعتراضی ناشی از مرگ مهسا امینی رژیم ملاها را بی‌ثبات کرده است، شهبانو پذیرفت در خانه‌اش در پاریس با حضور بزرگترین نوه‌اش، شاهدخت نور پهلوی که در آمریکا زندگی می‌کند، با ما ملاقات کند. این مجله فرانسوی در مقدمه این مصاحبه که پنجم اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شده است، نوشت: «دفاع از زنان ایرانی مبارزه‌ای است که هر دو، (شهبانو فرح پهلوی و شاهدخت نور پهلوی) در آن شریک‌اند.

این مجله فرانسوی تصویری از شهبانو و شاهدخت را برای عکس این مصاحبه انتخاب کرده است که در آن هر دو مشکی پوشیده‌اند و پوستری با شعار «زن، زندگی، آزادی» به زبان فارسی و فرانسوی در دست گرفته‌اند.

توماس پرنت، خبرنگار پوان‌ دو وو که این مصاحبه را انجام داده است به عنوان نخستین سئوال این پرسش را مطرح می‌کند: «اعلیحضرت، حوادثی که ایران را تکان می‌دهد را چگونه می‌بینید؟»

شهبانو فرح پهلوی در در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «درگذشت مهسا امینی و بسیاری از هموطنانم در این اواخر قلبم را شکست. این حرکت فوق‌العاده‌ای است که زنان آغاز کردند. آنها به رغم ظلم و ستم جمهوری اسلامی، شجاعت و قدرت بالایی دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهبانو فرح پهلوی گفت: زنان ایران برای حقوق خود و آزادی به خیابان‌ها می‌آیند و به آنها افتخار می‌کنم.

شهبانو فرح پهلوی در توصیف شجاعت زنان ایرانی گفت: آنها در چهل سال گذشته خیلی زجر کشیدند. جمهوری اسلامی همیشه مخالف آزادی زنان بوده است و زنان ایرانی اغلب اولین کسانی‌اند که تظاهرات می‌کنند.

شهبانو فرح پهلوی با اشاره به اینکه تاریخ ایران همواره شاهد حضور زنان قوی بوده است، گفت: زنان ایرانی باوجود تهدید و سرکوب همچنان روی پای خود ایستاده‌اند تا آزادی خود را مطالبه کنند.

شهبانو فرح پهلوی همزمان با انتشار این مصاحبه در پیامی صوتی از نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی خواسته‌ است سلاح‌ها را زمین بگذارند و به ابراز حکومت ایران برای سرکوب مردم تبدیل نشوند. شهبانو در این بیانیه خطاب به نیروهای سرکوبگر می‌گوید: شما هم از ملت هستید، پس با ملت باشید.

خیزش سراسری مردم ایران در سومین هفته خود به رغم سرکوب خشن نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ادامه دارد. این خیزش پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد و به سرعت به اعتراضات ضد حکومتی تبدیل شد.