اتحادیه اروپا ۱۵ هزار سرباز اوکراینی را آموزش می‌دهد

آلمان قصد دارد آموزش نیروهای نظامی را در یک مرکز شبیه‌سازی رزمی ارائه دهد

چهار منطقه تحت اشغال روسیه در اوکراین مجبور شدند برای پیوستن به روسیه در همه‌پرسی های اجباری رای بدهند_REUTERS/Henry Nicholls

 

هفته‌نامه اشپیگل روز دوشنبه ۳ اکتبر، گزارش داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند که هر چه زودتر میزبان آموزش ۱۵ هزار سرباز اوکراینی باشند.

جزئيات نهایی این طرح هفته آينده در بروکسل مورد بحث و مذاکره قرار خواهد گرفت.

اشپیگل به نقل از منابع اتحادیه اروپا افزود: «لهستان برای راه‌اندازی مقری برای این طرح، بودجه‌ای از اتحادیه اروپا دریافت خواهد کرد و برخی بخش‌ها، در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا اداره خواهند شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلمان قصد دارد آموزش نیروهای نظامی را در یک مرکز شبیه‌سازی رزمی ارائه دهد. مهندسان اوکراینی، پزشکان و دیگر متخصصان نیز در این کشور آموزش خواهند دید.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، در ماه اوت گفت برلين سربازان اوکراينی را آموزش خواهد داد؛ دانمارک نیز گفته بود که از يک برنامه آموزشی به رهبری بريتانيا برای ۱۳۰ سرباز اوکراینی حمايت خواهد کرد.

وزارت دفاع آلمان گفت که این کشور در ماموریت آموزشی اتحادیه اروپا با شرکای این اتحادیه در ارتباط نزدیک است. سخنگوی این وزارتخانه روز دوشنبه گفت: «انتظار می‌رود که نتایج به‌زودی اعلام شود، اما ما نمی‌توانیم زمان دقیق آن را پیش‌بینی کنیم.»

اين در حالی است که ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوری روسيه، به‌دلیل جنگ در اوکراين، چند هفته پيش در روز ۲۱ سپتامبر، دستور بسيج بخشی از جمعيت روسيه را صادر کرد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز سه‌شنبه گفت تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جذب شده‌اند. او با ارائه جزئیات بیشتر، افزود: «آموزش پرسنل واحدهای ایجاد‌شده در ۸۰ مرکز آموزشی در حال انجام است.»

چهار منطقه تحت اشغال روسیه در اوکراین مجبور شدند برای پیوستن به روسیه در همه‌پرسی‌های اجباری رای بدهند. 

این همه‌پرسی‌ها که روسیه آن را اداره می‌کرد، طی پنج روز، از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر، علی‌رغم نارضایتی‌های بین‌المللی صورت گرفت.

این همه‌پرسی‌ها به‌عنوان یک حرکت استراتژیکی از طرف کرملین برای الحاق رسمی این مناطق به روسیه تلقی می‌شود. 

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا «الحاق غیرقانونی» مناطق شرقی اوکراین به روسیه را محکوم و رد کرده است.

بیشتر از جهان