یوگا در دانشگاه‌های عربستان سعودی تدریس می‌شود

کمیته یوگا عربستان سعودی در تلاش است دانشجویان را برای مسابقات یوگا در سطح کشوری و بین‌المللی آماده کند

کمیته یوگا عربستان تصمیم گرفت تدریس این ورزش را به واحدهای دانشگاهی اضافه کند-twitter/AlUlaMoments

کمیته یوگا عربستان سعودی تصمیم گرفت یوگا را به عنوان یک درس وارد سیستم آموزش دانشگاهی این کشور کند.

روزنامه سعودی گزت گزارش داد که کمیته یوگا عربستان سعودی با همکاری فدراسیون ورزش دانشگاه‌های این کشور با برگزاری کنفرانس مجازی، قصد دارد با ایجاد شناخت بیشتر و انگیزه‌بخشی، تمرین یوگا را به عنوان یک سبک زندگی برای همه اقشار جا بیندازد. این درحالی است که شهرهای عربستان سعودی از جمله العلا نیز اخیرا میزبان یوگای گروهی و حضور چهره‌های شناخته شده و بین‌المللی یوگا بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کنفرانس که برای نمایندگان دانشگاه‌های عربستان سعودی در سراسر این کشور برگزار شد، به معرفی ورزش‌های سنتی یوگا و یوگا آسانا پرداخت و تلاش کرد زمینه را برای ارائه این ورزش در دانشگاه‌ها فراهم کند. 

این نشست مجازی که هم‌زمان با ورود اولین هیئت یوگا از فدراسیون ورزش‌های یوگاسانا آسیا در هند و در چارچوب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و ابتکارهای کمیته یوگا عربستان تحت عنوان «یوگا برای دانشجویان زن و مرد» برگزار شد، در کنار بحث سلامت جسم و روان، به برنامه‌های عملی تمرین حرفه‌ای یوگا به منظور آمادگی برای مسابقات محلی و بین‌المللی پرداخت. 

موضوع‌هایی که در این کنفرانس مجازی بررسی شد، عبارت بود از: فواید یوگا برای سلامتی و تندرستی جوانان، لزوم آموزش حرفه‌ای یوگا برای مربیان و داوران و تنظیم مقررات فنی کمیته یوگا برای مسابقات قهرمانی و دانشگاهی.

نوف المروایی، رئیس کمیته یوگا عربستان سعودی گفت: «این کمیته در پی رسیدن به چشم‌انداز خود مبنی بر گسترش یوگا در مقیاس وسیع در جامعه عربستان سعودی است. بنابراین ابتکار عمل را در دست گرفت تا با فدراسیون‌های ورزش دانشگاه‌های عربستان سعودی همکاری کند تا نسلی از دوستداران یوگا، به‌ویژه جوانان را به این ورزش تشویق و ترغیب کند. این کمیته به دنبال افزایش تعداد تمرین‌کنندگان و ایجاد تیم‌های یوگا است تا در مسابقات قهرمانی یوگا محلی و منطقه‌ای شرکت کنند.»

بیشتر از ورزش