جریمه میلیون دلاری کیم کارداشیان برای تبلیغ رمزارز

کیم کارداشیان ۱.۲۶ میلیون دلار بابت تبلیغ رمزارز جریمه شد

در ماه ژانویه سرمایه‌گذاران از کارداشیان، بوکسور فلوید می‌ودر جونیور، بسکتبالیست پل پیرس و سازندگان اتریوم‌مکس  شکایت کردند-facebook/kimkardashian

مطابق گزارش‌ها، کیم کارداشیان با پرداخت ۱.۲۶ میلیون دلار جریمه برای تبلیغ اتریوم‌مکس (EthereumMax) در صفحه اینستاگرام خود موافقت کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) گفت که این ستاره صنعت سرگرمی ۲۵۰ هزار دلار برای تبلیغ این ارز دیجیتال دریافت کرده، بدون اینکه فاش کند که برای انجام این کار به او پولی پرداخت شده است.

او همچنین متعهد شد که به مدت سه سال هیچ تبلیغی برای رمز ارزها انجام ندهد.

وکیل کیم کارداشیان به بی‌بی‌سی گفت موکلش از همان ابتدا به‌طور کامل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار همکاری کرد و همچنان مایل است هر کاری که می‌تواند برای کمک در این زمینه انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه ژانویه سرمایه‌گذاران از کارداشیان، بوکسور فلوید می‌ودر جونیور، بسکتبالیست پل پیرس و سازندگان اتریوم‌مکس شکایت کردند.

این اقدام قانونی ادعا می‌کرد که آن‌ها برای «تبلیغ و فروش گمراه‌کننده» این ارز دیجیتال، در نقشه‌ای طراحی‌شده برای افزایش قیمت قبل از فروش به سرمایه‌گذاران، همکاری کرده‌اند.

در آن زمان اتریوم‌مکس این اتهامات را رد کرد. علی‌رغم نامش، اتریوم‌مکس هیچ ارتباط قانونی یا تجاری با ارز دیجیتال اتریوم ندارد.

گری جنسلر که ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار را بر عهده دارد، این مورد را یک «یادآوری» نامید که تأیید افراد مشهور به این معنا نیست که این محصول ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

جنسلر با انتشار یک ویدئو در یوتیوب در مورد سرمایه‌گذاری در کریپتو، به سرمایه‌گذاران هشدار داد و گفت: «تأییدات افراد مشهور... به این معنا نیست که یک محصول سرمایه‌گذاری برای شما مناسب است یا حتی، رک و پوست‌کنده، قانونی است. وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، به یاد داشته باشید که بسیاری از این دارایی‌ها بسیار سوداگرانه هستند. ممکن است از خود بپرسید که آیا این برای شما مناسب است یا حتی ممکن است یک کلاه‌برداری باشد.»

بیشتر از زندگی