اولین سفر رسمی شاه چارلز و کامیلا پس از پایان مراسم عزای سلطنتی

مقام سلطنت جدید و همسرش به دیدن دامفرلین در شهرستان فایف می‌روند

شاه چارلز سوم و ملکه کامیلا قرار است با پایان‌گیری دوره عزاداری سلطنتی ملکه الیزابت دوم، نخستین فعالیت عمومی دونفره‌شان را انجام دهند.

پادشاه و همسرش روز دوشنبه [۳ اکتبر -۱۱ مهر] به مناسبت ارتقای شهرک دامفرلین واقع در فایف به شهرستان، به دیدن این شهر می‌روند.

از آنان در این شهرستان جدید، که تغییر موقعیت خود را [به شهرستان] در چارچوب جشن‌های هفتادمین سال فرمانروایی مقام سلطنت فقید پیشین به دست آورد،از سوی گروه‌هایی از مردم این شهر، از جمله یک گروه نی‌انبان‌زن اسکاتلندی و دانش‌آموزان دبستانی، استقبال خواهد شد.

این [بازدید] در پی دیدار رسمی شاهزاده و شاهدخت ولز با مردم کشور است که هفته گذشته، نخستین بار پس از دریافت لقب‌های جدیدشان، رخ داد.

چارلز و کامیلا در جلسه رسمی شورای این شهرستان که در «تالار شهر» برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد و پادشاه ضمن اعلام رسمی موقعیت جدید شهرستان دامفرلین، نطق کوتاهی می‌کند.

آن‌ها سپس به مناسبت۹۵۰ سالگی بنای «دامفرلین ابی» (Dumferline Abbey) از آن بازدید می‌کنند و سپس در دیدار با نمایندگان [موسسه] «اسکاتلند تاریخی»، از تاریخ این منطقه و نحوه حفاظت از این مکان باخبر می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دامفرلین یکی از هشت جایی است که اوایل امسال موفق به کسب عنوان شهر شد. این جاها عبارتند از کولچستر، دونکستر و میلتون کینس در انگلستان، بنگور در ایرلند شمالی، و رکسهام در ولز.

چارلز و کاملیا همچنین برای بزرگداشت جامعه آسیای جنوبی بریتانیا جشنی را در کاخ هولی‌رود در ادینبورو میزبانی می‌کنند.

آن‌ها با ۲۰۰ تا ۳۰۰ مهمان بریتانیایی دارای تبار هندی، پاکستانی، بنگلادشی، سریلانکایی، نپالی، بوتانی، و مالدیویایی از سراسر بریتانیا دیدار خواهند کرد.

در این مراسم از نقش بسیاری از این جوامع در حوزه‌هایی، شامل خدمات ملی سلامت، هنر، رسانه، آموزش و پرورش، کسب‌و‌کار و نیروهای مسلح، تقدیر خواهد شد.

شاه همچنین در مراسم اعطای القاب برای گروه کوچکی از اهالی محل شرکت می‌کند که نخستین حضور او در جایگاه مقام سلطنت در چنین مراسمی خواهد بود.

هفته پیش مشخص شد که شاهزاده ویلیام قصد ندارد برای رسمیت دادن به دریافت لقب جدید خود، مراسم اعطای لقب برگزار کند.

این کار عدول از روال پدرش است که هنگامی که در ژوییه ۱۹۶۹ رسما به دریافت لقب «شاهزاده ولز» از ملکه مفتخر شد، مراسمی باشکوه به آن مناسبت در قصر کئرنارفون (Caernarfon) برگزار کرد.

گزارش تکمیلی در پی‌ای

© The Independent

بیشتر از زندگی