ارتش اوکراین: پنج پهپاد «ایرانی» روسیه را سرنگون کردیم

ارتش اوکراین می‌گوید، روسیه از پهپادهای شاهد ۱۳۶ برای هدف گرفتن زیرساخت‌ها استفاده می‌شود

تصویری که گفته می‌شود از پهپاد ایرانی سرنگون شده در شرق اوکراین ثبت شده است-THE STRATEGIC COMMUNICATIONS DIRECTORATE OF THE UKRAINIAN ARMED FORCES

سخنگوی نیروهای مسلح ارتش اوکراین در بیانیه‌ای از سرنگونی شمار بیشتری از «پهپادهای ایرانی» روسیه خبر داد.

اورشلیم پست به نقل از خبرگزاری‌های اوکراین گزارش داد، «پنج پهپاد از هفت پهپاد ایرانی شاهد ۱۳۶ که روسیه از آنها برای حمله به منطقه میکولایف استفاده کرد، سرنگون شده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روسیه این پهپادها را اخیرا از جمهوری اسلامی ایران تحویل گرفته است و پیش‌تر گزارش‌های دیگری از سرنگون شدن آنها منتشر شده بود.

سازمان ارتباطات استراتژیک ارتش اوکراین ۱۳ سپتامبر تصاویری از یک «پهپاد ایرانی شاهد ۱۳۶» منتشر کرد که گفته می‌شود در شرق اوکراین سرنگون شده است. مقامات تهران هنوز به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

براساس گزارش ارتش اوکراین، در ۲۴ ساعت اخیر، روسیه چهار حمله موشکی و ۱۶  حمله هوایی انجام داده و در این حمله‌ها از پهپادهای شاهد ۱۳۶ برای هدف گرفتن زیرساخت‌ها استفاده می‌شود.

واشینگتن پست برای نخستین بار از قرارداد روسیه با ایران برای خرید پهپاد خبر داده بود. دولت آمریکا نیز درباره استفاده از این پهپادها در جنگ اوکراین که حدود هفت ماه از آغاز آن می‌گذرد، هشدار داده بود.

اوکراین در اعتراض به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در کمک به روسیه برای هدف قرار دادن خاک اوکراین، سفیر جمهوری اسلامی را اخراج کرده است.

بیشتر از جهان