ترکیه: ۳۰ نیروی «پ‌ک‌ک» را در عراق و سوریه کشتیم

ارتش ترکیه از کشتار نیروهای «پ‌ک‌ک» در حملات هوایی به خاک سوریه و عراق خبر داد 

ترکیه اغلب با پهپادهای مسلح خود به خاک عراق و سوریه حمله می‌کند تا با استقرار نیروهای «پ‌ک‌ک» مقابله کند- Birol BEBEK / AFP

ترکیه روز یکشنبه، دوم اکتبر (۱۰ مهر) گفت حدود ۳۰ عضو «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) را در چند عملیات فرامرزی در سوریه و عراق کشته است. وزارت دفاع آنکارا گفت که در حملات هوایی ترکیه به منطقه آسوس در شمال عراق (که ۱۴۰ کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد)، و هفت حمله هوایی به شمال سوریه، ۲۳ نفر از اعضای این حزب کشته شده‌اند. 

ترکیه اغلب با پهپادهای مسلح خود به خاک عراق و سوریه حمله می‌کند تا با استقرار نیروهای «پ‌ک‌ک» مقابله کند. مقر اصلی «پ‌ک‌ک» در کوه‌های قندیل در اقلیم کردستان عراق و در نزدیکی مرز ایران و عراق واقع است. این حزب چپگرا در ضمن با نیروهای کردی هم‌پیمان است که نقشی محوری در اداره مناطق شمال شرقی سوریه ایفا می‌کنند. این نیروها بخش اصلی «نیروهای دموکراتیک سوریه» را تشکیل می‌دهند که از پشتیبانی نظامی آمریکا برخوردار است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای «پ‌ک‌ک» در سال ۱۹۸۴ جنگ مسلحانه خود را علیه دولت ترکیه آغاز کردند. در این مدت بیش از ۴۰ هزار نفر در جنگ دولت ترکیه با این حزب کشته شده‌اند و ترکیه بارها وارد خاک عراق و سوریه شده و اعتراض احزاب کرد و دولت‌های بغداد و دمشق را برانگیخته است. «پ‌ک‌ک» نیز به دلیل استفاده از تاکتیک‌های تروریستی، با انتقادهای بسیاری مواجه است. این حزب از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و ترکیه، سازمانی تروریستی دانسته می‌شود. 

آنکارا همچنین گفت که یک افسر نیروهای ویژه این کشور در حمله نیروهای «پ‌ک‌ک» در شمال سوریه کشته شده است. 

هولوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه، روز پنجشنبه، ۲۹ سپتامبر (۷ مهر)، گفت که ارتش این کشور در طول هفته به ۱۶ نقطه حمله هوایی کرده است. این نقاط در همان بخشی از منطقه آسوس عراق قرار دارند که در روزهای گذشته نیز هدف حمله قرار گرفته است. 

بیشتر از جهان