تداوم بازداشت شروین حاجی‌پور، خواننده «برای» در بازداشتگاه اطلاعات ساری

خواهر شروین حاجی‌پور گفت که برادرش با حکم بازداشت موقت دادستان ساری، همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری نگهداری می‌شود

با گذشت چند روز از بازداشت شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه «برای...» و ادعای برخی رسانه‌های حکومتی درباره آزادی او، امیر رئیسیان، وکیل، و نیز کمند حاجی‌پور، خواهر این خواننده، اعلام کردند که شروین حاجی‌پور با حکم بازداشت موقت دادستان ساری بازداشت شده است و همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری نگهداری می‌شود.

امیر رئیسیان، وکیل، در صفحه توییتر خود تاکید کرد که شروین حاجی‌پور با قرار بازداشت صادره از دادسرای ساری، در بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری است و روز شنبه از این بازداشتگاه با خانواده‌اش تماس کوتاهی گرفته است.

کمند حاجی‌پور، خواهر شروین حاجی‌پور، نیز در رسانه‌های اجتماعی نوشت که بر خلاف ادعای برخی رسانه‌های حکومتی، این خواننده معترض آزاد نشده و همچنان در بازداشت «اداره اطلاعات ساری» است.

خواهر شروین حاجی‌پور افزود که روز شنبه، ۹ مهر (۳۰ سپتامبر)، نیروهای «اداره اطلاعات ساری» با پدر و مادرش تماس گرفته‌اند‌ و اطلاع داده‌اند که شروین حاجی‌پور در بازداشت اداره اطلاعات ساری است.

کمند حاجی‌پور گفت که شروین حاجی‌پور اجازه یافته است تا روز شنبه در یک تماس تلفنی از بازداشتگاه، با مادرش صحبت کند.

به گفته خواهر این خواننده معترض، شروین حاجی‌پور در این تماس کوتاه تلفنی از بازداشتگاه اطلاعات ساری، به مادرش گفته که «حالش خوب است و جای نگرانی نیست». او افزود که در حال حاضر وکیل در حال پیگیری موضوع بازداشت شروین حاجی‌پور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این مشخص نبود که کدام یک از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران این خواننده را بازداشت کرده‌ است و محل نگهداری او نیز اعلام نشده بود.

شروین حاجی‌پور، پنجشنبه، ۷ مهر ۱۴۰۱ (۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲)، سه روز پس از آن بازداشت شد که ترانه «برای...» را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

ویدیوی ترانه «برای...» شروین حاجی‌پور، تنها در صفحه اینستاگرام او در کمتر از دو شبانه‌روز، رکورد نزدیک به ۴۰ میلیون بازدید را ثبت کرد.

ساعتی پس از بازداشت شروین حاجی‌پور، ویدیو ترانه «برای...» بدون هیچ توضیحی، از صفحه اینستاگرام او حذف شد.

شروین حاجی‌پور متن ترانه «برای...» را بر اساس توییت‌های اعتراضی کاربران توییتر نوشته است که با هشتگ و عنوان «برای...» در توییتر منتشر کرده‌اند.

هزاران کاربران ایرانی، توییت‌های «برای...» را پس از کشته‌شدن مهسا امینی حین بازداشت نیروهای گشت ارشاد و آغاز خیزش مردم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به منظور بیان انگیزه‌های خود برای پیوست به این خیزش، نوشتند.

با وجود بازداشت شروین حاجی‌پور به دست نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و حذف ویدیو ترانه او از صفحه اینستاگرام شخصی این خواننده، ترانه «برای...» به سرعت به ترانه اول خیزش عمومی مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

در جریان اعتراض‌های چند روز گذشته در ایران و نیز در جریان تظاهرات ایرانیان در بیش از ۱۵۰ شهر جهان، ترانه «برای...» شروین حاجی‌پور بارها در دانشگاه‌ها و شهرهای ایران و جهان طنین‌انداز شده است.

پس از بازداشت شروین حاجی‌پور، شماری از خوانندگان حرفه‌ای و آماتور نیز به اجرای دوباره این ترانه اقدام کرده‌اند و به نشان اعتراض به بازداشت این خواننده و همراهی با خیزش مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی، آن را منتشر کرده‌اند.