جنجال دست ندادن هیو‌گرانت با وزیر دارایی بریتانیا

گرانت، قربانی شنود تلفن‌های چهره‌های مشهور، توسط رسانه‌هاست

ساجد جاوید وزیر دارایی بریتانیا(سمت راست) وهیوگرانت بازیگر انگلیسی( سمت چپ)

GETTY IMAGES

هیو‌گرانت (بازیگر انگلیسی) در مقابل اظهارات ساجد جاوید، وزیر دارایی بریتانیا که او را «بسیار بی‌ادب» خوانده است، واکنش نشان داد.

آقای جاوید، اخیرا در مصاحبه با نشریه «ای اس مَگزین» گفت که در جریان افتتاح فیلم «آیریش من» دستش را به سوی هیو گرانت دراز کرده و گفته است «از ملاقات با شما خوشوقتم»، اما هیو‌گرانت از فشردن دستش خودداری کرده است.

اقای جاوید گفت، از این حرکت هیو گرانت «سخت متعجب» شده است و افزود:«شاید افرادی مثل هیو گرانت فکر می‌کنند از طبقه برتر جامعه هستند که به طبقه پایین‌تر به دیده تحقیر می‌نگرند، بدون توجه به این که آن‌ها در زندگی به کجا رسیده‌اند.»

این برخورد، در رسانه‌ها انعکاس وسیعی داشته است، بدون آن که «نظرات» هیو‌گرانت را پوشش دهند. اما اکنون آقای گرانت در چند توییت با هدف توضیح در مورد خودداری‌اش از دست دادن با آقای جاوید، گفته که به نظر او وزیر دارایی بریتانیا نسبت به قربانیان تجاوزهای رسانه‌ای، بی‌تفاوت بوده است.

گرانت گفته است:«می‌بینم که تلگراف نیوز و مِیل آنلاین، مثل سگ‌های مطیع، حرف‌های وزیر دارایی را در مورد علت خوداری من از دست دادن با او تکرار کرده‌اند. اگر کسی علاقه دارد بداند توضیح من از واقعه برایشان از طریق «پرس اسوسیشن» مهیا بود.

سخنگوی این بازیگر (هیو گرانت) در پاسخ به «پرس اسوسیشن» گفت: « گرانت تصوردیگری از این رویداد دارد.وقتی (آقای جاوید) دستش را برای فشردن دست گرانت دراز کرد، گرانت گفت: «اگر برایتان اشکالی نداشته باشد، از فشردن دست‌تان خودداری می‌کنم چون در مقام وزارت فرهنگ، نسبت به قربانیان ‌تجاوزهای رسانه‌ای بی‌تفاوت بودید.»

گرانت که خود قربانی استراق سمع تلفن‌های چهره‌های مشهور، توسط رسانه‌هاست، یکی از فعال‌ترین اعضای کارزار موسوم به «هَتک آف» بوده که خواهان مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای رسانه‌هاست.

ساجد جاوید تنها برای یک سال، بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در سمت وزرات فرهنگ بریتانیا خدمت کرد و پیش از آن که به وزارت دارایی منصوب شود، مدتی هم سمت وزارت کشور را برعهده داشت.

© The Independent