قاتلان مهسا شناسایی شدند

گروه هکری بک‌دور اسامی، عکس و آدرس‌های این ماموران را منتشر کرد

گروه هکری بک‌دور (3ackd0or) اطلاعات تیم گشت ارشادی که باعث قتل مهسا امینی شده بود را منتشر کرد. این گروه هکری اطلاعات مربوط به فرمانده تیم بازداشت کننده، یک مامور مرد و دو مامور زن عضو این تیم را منتشر کرده است.

پیش از این گروه هکری عدالت علی، با انتشار نامه‌ای از داخل قوه قضاییه، مربوط به گزارش نحوه قتل مهسا امینی را منتشر کرده بود.

بر اساس این گزارش، سروان عنایت‌الله رفیعی، متولد سال ۱۳۴۹ (۵۲ ساله) و متولد خدابنده در استان زنجان، فرمانده تیم نیروی انتظامی دستگیری مهسا امینی بوده است.

در سندی که پیش از این گروه هکری عدالت علی منتشر کرده بود روند بازداشت مهسا (ژینا) امینی به این صورت توضیح داده شده است که سه اکیپ گشت در محدوده ایستگاه مترو شهید حقانی مستقر بودند که یکی از این اکیپ‌ها به سرتیمی «سروان رفیعی» علیه سه دختر و یک پسر وارد عمل می‌شوند.

سروان رفیعی و یکی از ماموران زن به نام «خانم صفری» این سه دختر و یک پسر را متوقف می‌کنند و «در بررسی مشخص می‌شود که سه دختر مذکور با یکدیگر دخترخاله بودند و پسر همراه ایشان نیز برادر یکی از دخترها می‌باشد».

اکنون بک‌دور اطلاعات مربوط به کسی را که در گزارش قوه قضائیه «خانم صفری» عنوان شده بود نیز منتشر کرده است. او پرستو صفری نام دارد و متولد سال ۱۳۶۵ در کرمانشاه (۳۶ ساله) است. او اولین ماموری است که جلو مهسا امینی را در خیابان گرفته است.

در گزارش عدالت علی به تلاش برادر مهسا برای جلوگیری از بازداشت خواهرش و برخورد ماموران با او اشاره شده است. پس از این اتفاق مسئولیت انتقال مهسا به بازداشتگاه وزرا به دو مامورد دیگر گشت ارشاد داده می‌شود. افرادی که عدالت علی آن‌ها را «گروهبان یکم خوشنام و خانم حسینی» معرفی می‌کند.

نام اصلی گروهبان یکم خوشنام، علی خوشنام‌وند، متولد سال ۱۳۷۴ (۲۷ ساله) است. او متولد روستای خوشناموند در کوهدشت جنوبی استان لرستان است. او یکی از افرادی‌ است که مسئول انتقال مهسا به ون گشت ارشاد بوده‌ است.

«خانم حسینی» نیز فاطمه قربان حسینی نام دارد. متولد سال ۱۳۷۴ (۲۷ ساله) در تهران که دومین فردی ا‎ست که مسئول انتقال مهسا امینی به ون گشت ارشاد بوده‌اند.

بر اساس گزارش عدالت علی، مهسا امینی در حین انتقال به ون «مقاومت» کرده و «سرش به جدول برخورد کرده» است. در این نامه محرمانه آمده است: «در خصوص شخص فوق‌الذکر برخی اظهار داشتند که در همان روز و همان ساعت (سه‌شنبه مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت حدود ۱۸:۳۰) مشاهده کرده‌اند که دختر خانمی حین انتقال به خودرو وانا مقاومت نموده که در اثر کشمکش ایجاد شده سرش به جدول برخورد نموده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر این اساس گمان می‌رود منظور این گزارش و برخورد فیزیکی از سوی علی خوشنام‌وند و فاطمه قربان حسینی شکل گرفته باشد. محتوای این سند مربوط به تحقیقات اولیه علی امرائی، دادیار شعبه پنج دادسرای ناحیه ۳۸ نوشته شده است.

عدالت علی طی روزهای گذشته اطلاعات او را نیز منتشر کرده بود. علی امرایی فرزند بهمن و متولد ۱۳۷۲ (۲۹ ساله) است و در حوالی خیابان معلم تهران زندگی می‌کند.

بر اساس آن گزارش ۶ دختر دیگر به غیر از مهسا امینی در آن خودرو ون حضور داشتند. علی امرائی در گزارش خود عنوان کرده است که با افراد دیگری که در خودرو حضور داشتند نیز صحبت کرده است. یکی از این افراد اعلام کرده است که مهسا امینی در خودرو گشت با او صحبت کرده بود و «از ضربه وارد آمده به سر و همچنین خونریزی از ناحیه سر ابراز ناراحتی نموده و دائما شیون می‌نموده و تقاضای دریافت موبایل خود را داشته است که از سوی مامورین توجهی نشده است».

امرائی در این نامه که خطاب به محسن‌پور، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۸ تهران نوشته شده است اعلام کرده است که به علت تاثیر این اتفاق در افکار عمومی باقی تحقیقات خود را شخصا و به صورت محرمانه پیگیری خواهد کرد.

مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله اهل سقز که همراه با خانواده‌اش برای دیدار با خویشاوندان خود، به تهران سفر کرده بود، پس از بازداشت از سوی ماموران گشت ارشاد و انتقال به بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا، دچار مرگ مغزی شد. اکنون شانزده روز از مرگ مهسا می‌گذرد و در طی این روزها خیزش سراسری در ایران شکل گرفته است که سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی، از جمله سیاست‌ها و قوانین ضد زن آن را نشانه رفته است و خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی است.