اخاذی از یک مرد برای فرزند خیالی

قربانی، هزاران پوند برای سقط، تولد، بیماری و دفن کودک خیالی پرداخت کرد

عکس آرشیوی
LOIC VENANCE / AFP

 دادگاه تجدیدنظر، اعلام کرد که زنی درباره وجود یک کودک دروغ گفته تا هزاران پوند از مردی که برای تهیه آن زیر بار قرض رفته است، اخاذی کند.

چلسی رابرتز، پیش از آن که از قربانی خویش تقاضای پول برای سقط جنین کند، به او گفته بود که از او آبستن شده است.

این خانم ۲۶ ساله، سپس به خاطر قرارهای سقط جنین لغو شده یا از دست رفته، تقاضای پول بیشتر کرد و در نهایت هم به دروغ گفت که بچه را به دنیا آورده است.

بعد از اقناع آن مرد (که نامش عنوان نشده است) به این که پدر کودک است، چلسی رابرتز به او می‌گوید که بچه مریض است و نیاز به پول بیشتری دارد.

او گفت که پرداخت آن پول برای گرفتن سرپرستی کودک لازم است، ولی در نهایت باز هم دروغ دیگری گفت و ادعا کرد که کودک مرده است و برای مخارج دفن‌، به پول نیاز دارد. آن مرد بعد از صرف تمام پس‌اندازهای خود و گرفتن چندین وام، به‌شدت زیر بار قرض رفت.

هر بار که مرد مذکور تقاضای مدرک می‌کرد یا از پرداخت پول سر باز می‌زد، خانم رابرتز تهدید می‌کرد که دوست‌دختر و خانواده او را از رابطه آنها باخبر خواهد ساخت. او همچنین تهید کرده بود که وی را به تجاوز متهم خواهد کرد.

دادگاه تجدیدنظر، رای داد که حکم بدوی خانم رابرتز در دادگاه سلطنتی هول مبنی بر ۴ ماه حبس بیش از اندازه سبک است و مجازات وی را به دو سال حبس تعزیری و دو سال تعلیقی افزایش داد.

دادستان کل، مایکل الیس، که در داوری این پرونده در دادگاه مشارکت داشت، گفت: «شبکه دروغ‌های خیالی و بدخواهانه رابرتز ضرر جدی مالی و احساسی به قربانی وارد آورده است. به همین خاطر، منصفانه است که مجازاتش نیز در تطابق با ضرری که ایجاد کرده است، افزایش یابد.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.


 

© The Independent

بیشتر از جهان