شکلک پریود روی گوشی‌های آیفون

پویش مبارزه با تابوی پریود و اضافه شدن شکلک خون به شکلک‌های آیفون

Plan International UK

حال که شکلک (ایموجی) پریود به آخرین نسخه نرم‌افزار آی او اس اپل اضافه شده است، کاربران گوشی‌های همراه هوشمند می‌توانند با استفاده از شکلک، در مورد پریود با یکدیگر صحبت کنند.

این شکلکِ قطره خون، یکی از ۲۳۰ شکلک جدیدی است که مجمع  یونی‌کد اوایل امسال ساخته است و در میان آن‌ها، شکلک‌ شخصیت‌هایی با جنسیت خنثی نیز وجود دارد.   

پیدایش شکلک پریود نتیجه به‌راه افتادن پویشی است به رهبری مؤسسه خیریه جهانی حقوق زنان به نام برنامه بین‌الملل بریتانیا که بیش از ۵۵ هزار نفر از آن حمایت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک نظرسنجی از زنان ۱۸ تا ۳۴ ساله نشان داد که ۴۷ درصد آنان معتقدند اگر شکلکی برای پریود وجود داشت، می‌توانستند راحت‌تر با دوستان مؤنث و شریک جنسی‌ خود در مورد پریودشان صحبت کنند. به همین علت، این مؤسسه خیریه خواستار افزودن شکلک پریود به مجموعه شکلک‌های موجود شد و امیدوار است که تابوی پریود را از بین ببرد.

مؤسسه برنامه بین‌الملل بریتانیا و بخش خون و پیوند عضو در سازمان خدمات ملی سلامت انگلستان، طرح این قطره خون را به مجمع یونی‌کد داده‌اند.

رز کالدوِل، مدیر عامل مؤسسه برنامه بین‌الملل بریتانیا، در مورد این شکلک جدید گفت: «ورود این شکلک قطره خون، پس از مدت‌ها انتظار، ما را به وجد آورده است و نشانه‌ای از پیشرفت واقعی در عرصه مبارزه با تابوی پریود است.»

«بنا بر گفته دختران، زنان و هرکه پریود می‌شود،‌ این شکلک امکان آزادانه‌تر صحبت کردن درباره پریود را به آدم می‌دهد. به همین خاطر آن قدر این پویش را جدی گرفتیم تا این امر محقق شود.»

پیش از این، کارمن بارلو، مدیر توسعه و راهبرد دیجیتالی در مؤسسه برنامه بین‌الملل بریتانیا، بر اهمیت وجود شکلک پریود در عصری که بسیاری از ارتباطات در قالب فناوری تعریف می‌شود، تأکید کرده بود.

بارلو گفت: «شکلک‌ها موانع ارتباطی میان کشورها و فرهنگ‌ها را درمی‌نوردند و در نحوه ابراز احساسات ما در حوزه فناوری، نقشی حیاتی دارند. وجود شکلک پریود، به عادی‌ شدن این مقوله در مکالمات روزمره کمک می‌کند.»

«اینکه سازمانی مانند یونی‌کد متوجه شود که قاعدگی باید در این زبان جهانی جدید به رسمیت شناخته شود، گام بزرگی در شکستن فرهنگ جهانی شرم از پریود است.»

ورود این شکلک ایموجی به فضای مجازی، شادی کاربران رسانه‌های اجتماعی را در پی داشت.

برنامه بین‌الملل بریتانیا

✔ @PlanUK

بیایید ورود شکلک قطره خون را به فضای مجازی جشن بگیریم!

#شکلک_پریود کار زنان و دختران را در حرف زدن از پریودشان راحت می‌کند و به شکستن #تابوی_پریود کمک می‌کند.

برای دسترسی به این شکلک، همین امروز نسخه روزآمد آی او اس را دانلود کنید.

کاربری نوشت: «دیگر صاحب شکلک پریود شده‌ایم و این خیلی خبر خوشی است.» کاربر دیگری نوشت: «بی‌صبرانه منتظرم وقتی از روی تقویم می‌فهمم زمان پریودم رسیده، از این شکلک استفاده کنم. یعنی... وای حرف نداره.»

همراه این شکلک، چند شکلک فراگیر دیگر هم به نسخه جدید آی او اس اضافه شده است.

این مجموعه شکلک جدید، علاوه بر شکلک‌هایی که نشانه افراد توان‌یاب است، مانند نقشک مخصوص ناشنوایان، سگ راهنمای نابینایان و صندلی چرخ‌دار، شکلک‌ها را در طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و انواع روابط انسانی ارائه کرده است تا همه احساس کنند در این مجموعه جای دارند.  

شکلک‌های جدید در دسترس کاربرانی قرار دارد که آی او اس دستگاه خود را به نسخه ۱۳.۲ روزآوری کرده‌ باشند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی