درس‌ها و پیش‌بینی‌های انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

در این ۴۰ روز که به پایان مانده، برخی از مسائل به‌شکل عجیبی محبوب شده‌اند و برخی نامزدها به‌طور حیرت‌آوری محبوبیتشان را از دست داده‌اند

سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که فقط نامزد درست باعث پیروزی مسابقه می‌شود و نامزدهای ضعیف به آن لطمه می‌زنند‌ــ AFP

رسما ۴۰ روز تا انتخابات میان‌دوره‌ای باقی مانده است. اکنون بیشتر پیش‌بینی‌کنندگان حدس می‌زنند که جمهوری‌خواهان احتمالا اکثریت [کرسی‌های] مجلس نمایندگان را دوباره به دست خواهند آورد، در حالی‌ که ضعف برخی نامزدهای جمهوری‌خواه برای نمایندگی در مجلس سنا باعث شده است دیگران به این باور برسند که دموکرات‌ها ممکن است اکثریت را حفظ کنند.

با وجود آنکه تورم و اقتصاد دغدغه اصلی ذهن بیشتر رای‌دهندگان باقی مانده است، تصمیم دادگاه عالی برای لغو قانون رو علیه وید به رای‌دهندگان دموکرات انرژی بی‌سابقه‌ای بخشید. معمولا، زمانی که یک [نامزد] دموکرات با اکثریت آبی، کاخ سفید، مجلس نمایندگان و سنا را تصاحب می‌کند، چندان فوریتی از سوی رای‌دهندگان دموکرات نمی‌بینیم.

این چهار درسی است که ایندیپندنت تاکنون در مورد انتخابات میان‌دوره‌ای آموخته است.

کیفیت نامزد مهم است

دانشمندان علوم سیاسی، کارشناسان و خود نامزدهای پیشین غالبا درباره اهمیت واقعی نامزدها صحبت می‌کنند. استدلال برخی از آن‌ها این است که رای‌دهندگان افراد را صرفا به این دلیل انتخاب می‌کنند که خواهان تغییرند.

اما سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که فقط نامزد درست باعث پیروزی در مسابقه می‌شود و نامزدهای ضعیف به آن لطمه می‌زنند. تازه‌ترین مورد در ایالت اوهایو رخ داده است که جمهوری‌خواهان با امید به شکست نماینده دموکرات، مارسی کپتور، ناحیه نهم را با برتری ۶ درصدی به نفع جمهوری‌خواهان تغییر دادند. مشکل کجا بود؟ آسوشیتدپرس روایت‌های متعددی درباره جی آر ماجسکی، نامزد جمهوری‌خواه، گزارش داده است که درباره خدمت سربازی‌اش اغراق می‌کند یا دروغ می‌گوید. این باعث شد که کمیته ملی جمهوری‌خواه کنگره پرداخت هزینه برای تبلیغات او را لغو کند، یعنی آن‌ها به پیروزی او امیدی ندارند.

عکس آن در تگزاس صدق می‌کند که طبق نظرسنجی‌های متعدد، بتو اورورک بعد از گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه، قرار گرفته است. پیروزی اورورک در تگزاس برای دموکرات‌ها نعمت است، اما دیدگاه‌هایش درباره اسلحه احتمالا او را خطرناک جلوه می‌دهد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمایت ترامپ کمک‌کننده است، اما ضمانت نیست

تقریبا دو سال است که رئیس‌جمهوری پیشین از کاخ سفید رفته، اما هنوز سایه‌ای گسترده بر سر جمهوری‌خواهان دارد. تمام جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به‌جز دو نفر که به استیضاح او رای دادند، یا در انتخابات مقدماتی شکست خوردند، یا پیش از مواجهه با شکست دردناک اعلام کردند که در پی انتخاب مجدد نیستند. بر اساس برآورد دیوید واسرمن از گزارش کوک پلیتیکال، بخت رئیس‌جمهوری پیشین در انتخابات مقدماتی ۲۱ بر ۵ بود.

و اگر در جایی از انتخابات مقدماتی شکست خورد، اغلب به این دلیل بود که یا از نامزدهای ضعیف حمایت کرد، یا با نامزدهایی که نشان‌های شخصی منحصربه‌فردی داشتند مخالفت کرد. مورد اول زمانی بود که از مدیسون کاوتورن، نماینده، طرفداری کرد، حتی زمانی که متحدان کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، از تمام نیروی ماشین سیاسی او برای حمله به این عضو جدید کنگره استفاده کردند. برعکس، دیوید پردو، سناتور پیشین، ظاهرا در رقابت اولیه‌اش با برایان کمپ، فرماندار جورجیا، صرفا تایید ترامپ را داشت، در حالی‌ که کمپ از تمام مزیت‌های یک فرماندار حاکم بهره‌مند بود.

اما پیروزی مرحله انتخابات مقدماتی تنها نیمی از نبرد است. حمایت‌های ترامپ باعث بالا رفتن مهمت اوز در پنسیلوانیا و جی.دی ونس در اوهایو شد، هرچند بسیاری از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه همچنان به هیچ‌کدامشان اعتماد ندارند. در انتخابات ویژه آلاسکا نیز ترامپ از سارا پلین، فرماندار پیشین، حمایت کرد، نامزدی با ده‌ها مسئله که بسیاری از رای‌دهندگان بابت استعفای چند سال پیشش از فرمانداری از او دل خوشی نداشتند.

رو علیه وید انتخابات را تغییر داد

در این مرحله، پیداست که سازمان بهداشت زنان دابز وی. جکسون، رای دادگاه عالی که رو علیه وید را لغو کرد، اساسا محاسبه انتخابات را به‌ هم ریخت. این یعنی اکنون هر نامزد جمهوری‌خواهی باید موضع خود را در قبال موضوع سقط جنین اعلام کند.

برخی از جمهوری‌خواهان سعی کرده‌اند روایت را تغییر دهند، حتی تلاش می‌کنند دموکرات‌ها را در این موضوع تندرو معرفی کنند. به‌تازگی، زک نون که سیندی اکسن، نماینده ناحیه سوم آیووا (منطقه اوباما-ترامپ)، را به چالش کشیده این راهکار را در آگهی جدیدی به‌ کاربرده است، اما مشخص نیست آیا این روش برای جمهوری‌خواهان کارساز است یا خیر.

واضح است که دموکرات‌ها نه‌تنها در همه‌پرسی کانزاس، بلکه در انتخابات ویژه مانند ناحیه ۱۹ نیویورک که یک کرسی داشتند عملکردی فراتر از انتظار نشان داده‌اند و در منطقه بزرگ آلاسکا، مری پلتولا، نماینده مجلس نمایندگان صندلی را که تقریبا ۵۰ سال در اختیار یک نماینده جمهوری‌خواه بود به آن‌ها بازگرداند.

دموکرات‌ها (اکثرا) انتخابات را عادی جلوه می‌دهند

در حالی‌ که جمهوری‌خواهان به‌شدت درگیر انتخابات مقدماتی بودند، دموکرات‌ها اکثرا ترجیح دادند در انتخابات شرکت نکنند که توانایی‌شان برای پیروزی در نوامبر را به خطر نیندازد. جاش شاپیرو، بدون رقیب، نامزد فرمانداری دموکرات‌ها در پنسیلوانیا شد، در حالی‌ که داگ ماستریانو با استفاده از اختلاف‌نظر در سمت جمهوری‌خواهان، خود را با نامزدی بحث‌انگیزی به جمهوری‌خواهان تحمیل کرد.

در همین‌ حال، در کارولینای شمالی جف جکسون، قانون‌گذار ایالتی دموکرات، از انتخابات مقدماتی سنا انصراف داد و میدان را برای جری بیزلی باز کرد و دموکرات‌ها در ویسکانسین  با ماندلا بارنز متحد شدند. حتی انتخابات مقدماتی با نامزدهای متعدد برای کرسی‌های رقابتی مناقشه‌برانگیز نبود، به همین ترتیب جان فترمن، فرماندار نیز در انتخابات مقدماتی سنا در پنسیلوانیا مخالفانش را کنار زد.

با این‌ حال، ترقی‌خواهان ضررهای سنگینی متحمل شدند، چون دانیل گلدمن میانه‌روتر در ناحیه ۱۰ نیویورک با بهره‌گیری از همین تقسیم آرا به پیروزی رسید. افزون بر آن، حمایت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، از هنری کوئلار، نماینده مجلس، احتمالا باعث پیروزی او در مصاف با رقیب مورد حمایت جوخه شد.  

 
این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه