فراخوان شورای مدیریت گذار: «با اعتصاب سراسری به مبارزه زنان و جوانان ایران بپیوندیم»

«آنچه امروز در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد اعتراض نیست بلکه یک انقلاب تمام‌عیار برای نجات ایران است»

شورای مدیریت گذار از همه اقشار و گروه‌های اجتماعی متشکل از کارگران، معلمان، اصناف، کسبه و بازاریان دعوت کرد که از روز شنبه ۹ مهرماه با پیوستن به اعتصاب سراسری به یاری جوانان ایران بشتابند و در یک «همیاری ملی» برای نجات ایران «هم‌صدا» شوند.

دبیرخانه شورای مدیریت گذار در فراخوانی که روز جمعه هشتم مهرماه منتشر شد، با بیان اینکه در کنار «مردم شریف ایران» ایستاده است، خطاب به آنان اعلام کرد: «اعتصاب را آغاز کنیم تا پشتوانه اعتراضات باشد. مبارزه و نافرمانی مدنی زنان و مردان ایران برای رسیدن به آزادی بر حق است و شکست‌ناپذیر. عزم راسخ شما برای تغییر، آغاز فصل جدیدی از تاریخ کشور ما و پایان حکومت جمهوری اسلامی خواهد بود.»

شورای مدیریت گذار با اشاره به اینکه مرگ ژینا امینی، «شعله انقلابی» شد که قریب دو هفته است در سراسر جغرافیای وسیع ایران زبانه می‌کشد، تاکید کرد که اقشار و گروه‌های اجتماعی بیش از چهل سال است عواقب حکومتی را که به نام مستضعفان سرکار آمد با پوست و گوشت خود تجربه کرده‌اند و لایه‌لایه از آن جدا شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مردم شریف ایران هرگونه فرصتی را به سردمداران جمهوری اسلامی دادند تا بلکه صدای آن‌ها را بشنود. در طول ابن چهل سال هر جناحی از حکومت که زمام امور را در دست گرفت به جای پرداختن به نیازها و مطالبات مردم، به غارت و چپاول ثروت ملی کشور ما مشغول شد.»

شورای مدیریت گذار در ادامه شخص علی خامنه‌ای و دیگر «سرداران فاسد و جنایتکار سپاه» را مسئول وضعیت موجود دانست که با پیش گرفتن «استراتژی هلال شیعی و سیاست اتمی» کل منطقه خاورمیانه را به آتش کشیدند و تمام کشورها جهان را به تخاصم با ایران وادار کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این بیانیه «ناکارآمدی سیاسی و اقتصادی حکومت حاصلی جز جنگ و تنش، فقر و فلاکت و ایجاد باندهای مافیایی و دزد و جنایتکار نداشته است و در حکومت فقها نه‌تنها انسان ایرانی که زیست‌بوم این جغرافیا و کهن و تمدن هزاران ساله‌اش در معرض نابودی قرارگرفته است.»

شورای مدیریت گذار در ادامه نیز اعلام کرد که جمهوری اسلامی، ایران را به «لبه پرتگاه نیستی» کشانده است زیرا «در طول استقرار حکومت دین سالاران فاسد بیش از هشت میلیون از زنان و جوانان ایران، نخبگان ایران مجبور به ترک میهن خود شده‌اند. خانواده‌های ایرانی به خاطر عدم امنیت و بی آیندگی فرزندانشان در گوشه و کنار جهان آواره شده‌اند. فقر و فحشا و اعتیاد گلوی جوانان ایران را می‌فشارد. آپارتاید جنسیتی زنان ایران را به بردگی گرفته است و تبعیض ساختاری رمقی برای یک زندگی ساده و معمولی در کشور نگذاشته است.»

شورای مدیریت گذار با بیان اینکه آنچه امروز در خیابان‌ها می‌گذرد اعتراض نیست بلکه یک «انقلاب تمام‌عیار» برای نجات زندگی همه ساکنین ایران‌زمین از دست مرگ و از دست جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: «امروز دختران و پسران، مادران و پدران، کارگر و معلم، دانشجو و استاد دانشگاه، هنرمند و نویسنده و وکیل، کارمند و کاسب، پیر و جوان بپاخاسته‌اند تا حق خود از این قوم ظالم که بنام خدا و دین هستی آن‌ها را ساقط کردند، بستانند.»

به گفته شورای مدیریت گذار امروز ترک‌ها، کردها، بلوچ‌ها، اعراب و ترکمنان ایرانی با این «کنسرت ملی» برای نجات ایران هم‌آوا شده‌اند و کسی نمی‌تواند نظاره‌گر باشد و تک‌تک شهروندان ایران در این تحول تاریخی مسئولیت دارند.»