کره شمالی دو موشک بالستیک را به سمت سواحل شرقی شلیک کرد

این موشک‌ها ساعاتی پس از پایان دیدار کامالا هریس، معاون رئيس‌جمهوری آمريکا، از کره جنوبی شلیک شدند

JUNG YEON-JE / AFP

رئيس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز پنجشنبه گفت کره شمالی دو موشک بالستيک کوتاه‌برد را به سمت دريا شليک کرده است. 

رئيس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت موشک‌های کره شمالی از منطقه‌ای در نزديکی شهر سونچون شليک شدند. سونچون در شمال پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، واقع شده است. این موشک‌ها به سمت آب‌های بین شبه‌جزیره کره و ژاپن شلیک شدند. ارتش ژاپن گفت پرتاب را شناسايی و ردیابی کرده است.

دو موشک ساعاتی پس از پایان دیدار کامالا هریس، معاون رئيس‌جمهوری آمريکا، از کره جنوبی شلیک شدند. 

اين سومين دور پرتاب موشک از طرف کره شمالی در اين هفته بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه، هم‌زمان با دیدار هریس از ژاپن نیز کره شمالی دو موشک بالستيک کوتاه برد شليک کرد. 

یکشنبه گذشته هم پيش از آنکه خانم هریس، واشنگتن را به سمت ژاپن و کره جنوبی ترک کند، کره شمالی يک موشک دیگر شليک کرده بود.

سفر کامالا هریس که هم‌زمان با این شلیک‌ها بود برای اطمینان دادن به متحدان آمریکا انجام شد. کره‌ جنوبی و ژاپن از آمادگی کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید نگران‌اند. این هفتمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی از سال ۲۰۰۶ و اولین آزمایش آن از سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این به معنای آن است که کره شمالی در حال تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای تمام‌عیار است. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند مقدمات این آزمایش هسته‌ای در تونل آزمایشی پونگی-ری کره شمالی تکمیل شده است، جایی‌که این کشور شش آزمایش هسته‌ای زیرزمینی خود را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ انجام داده است.

کامالا هریس تاکید کرد که آمریکا به امنیت متحدان آسیایی خود تعهدی آهنین دارد. هریس در سفر چهار روزه‌اش به آسیا با یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، ملاقات کرد. او همچنین از منطقه «غیرنظامی» بین کره شمالی و کره جنوبی بازدید کرد. هریس در دیدارش از این منطقه به تهديدهای ناشی از سیاست‌های تهاجمی کره شمالي اشاره کرد.

منطقه غیرنظامی‌شده یک محدوده مرزی است که شبه‌جزیره کره را تقریبا به دو قسمت تقسیم می‌کند. این منطقه طبق مفاد توافقنامه آتش‌بس جنگ کره در سال ۱۹۵۳ ایجاد شد. بازدید از منطقه غیرنظامی به یک سنت برای رهبران آمریکا تبدیل شده است. 

بیشتر از جهان