سقوط شاهزاده هری و مگان مارکل به قعر وب‌سایت خاندان سلطنتی

در تغییرهای این وب‌سایت، ساسکس‌ها و شاهزاده اندرو در پایین‌ترین رده قرار گرفتند

ساسکس‌ها حالا در رده پایین‌تر از عموزاده‌های ملکه قرار گرفته‌اند‌ـ Facebook/TheBritishMonarchy

جایگاه شاهزاده هری و مگان مارکل در وب‌سایت رسمی خانواده سلطنتی تغییر کرده و صفحه‌های شناسه این زوج به رده‌های پایین‌تر نزول کرده است.

این تغییر در صفحه «اعضای خانواده سلطنتی» اعمال شده و حالا صفحه شناسه دوک ساسکس در کنار شناسه شاهزاده ادوارد، دوک کنت، قرار گرفته است. حالا دوشس ساسکس در رده پایین شوهرش و در کنار شاهزاده اندرو، دوک یورک، جای گرفته است.

به گزارش تلگراف، مگان و هری ابتدا به پایین این صفحه بسیار نزدیک نبودند. این زوج گرچه همواره در رده پایین‌تر از اعضای ارشد خانواده سلطنتی نظیر شاهزاده و شاهدخت ولز قرار داشتند، هر دو از سایر اعضای این خانواده از جمله دوک و دوشس گلوستر، دوک کنت، شاهدخت الکساندرا که پنجاه‌و‌ششمین نفر در صف جانشینی تاج‌وتخت است و شاهزاده و شاهدخت مایکلِ کنت بالاتر بودند.

اما چنان‌که این منبع خبری اشاره کرده است، ساسکس‌ها حالا در رده پایین‌تر از عموزاده‌های ملکه، شاهدخت الکساندرا، دوک کنت و دوک گلوستر که اعضای فعال خانواده سلطنتی‌اند، قرار گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلگراف همچنین خاطرنشان کرده در کنار ساسکس‌ها، شاهزاده اندرو نیز به رده‌های پایین این صفحه سقوط کرده است.

این وب‌سایت پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم در روز ۸ سپتامبر، به‌روز شد و این تغییر یک روز پس از پایان دوره مراسم عزای سلطنتی ملکه فقید اعمال شد.

به گزارش تلگراف، جایگاه ساسکس‌ها، که در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند قصد دارند از نقش‌ خود به‌عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی کناره‌گیری کنند، اولین بار ۱۵ ماه پیش به رده‌های پایین‌تر وب‌سایت خانواده سلطنتی نزول کرد و پایین‌تر از جایگاه وسکس‌ها و شاهدخت آن قرار گرفت. پیش‌ از این اقدام، جایگاه آنان در این فهرست درست زیر شاهزاده و شاهدخت ولز قرار داشت.

هری و مگان، که در سال ۲۰۲۰ پس از کناره‌گیری از وظایف سلطنتی‌شان به ایالات متحده نقل مکان کردند، چهارشنبه هفته پیش، دو روز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری دولتی ملکه، از بریتانیا به کالیفرنیا بازگشتند.

این تغییرهای تازه وب‌سایت خانواده سلطنتی با ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرهای احتمالی لقب‌ دو فرزند این زوج، آرچی سه ساله و لیلیبت یک ساله، هم‌زمان شده است.

هنگامی که چارلز به پادشاهی رسید، حق خطاب شدن اعلی/علیاحضرت به فرزندان ساسکس‌ها رسید  و بر اساس حکم حکومتی سال ۱۹۱۷، آرچی شاهزاده و لیلیبت شاهدخت می‌شود. این حکم را که شاه جورج پنجم صادر کرده است به نوه‌های فرمانروا اجازه می‌دهد عنوان اعلی/علیاحضرت را به ارث ببرند.

هنوز لقب‌های جدید این بچه‌ها در وب‌سایت خانواده سلطنتی درج نشده و بر اساس گزارش‌ها، پادشاه منتظر انتشار کتاب شاهزاده هری است که در سال ۲۰۲۳ قرار است بیرون بیاید تا پس از آن تصمیم بگیرد این عنوان‌های جدید را به آرچی و لیلیبت بدهد یا نه.

کتی نیکول، خبرنگار امور دربار نشریه ونیتی‌فر، در چکیده کتاب جدیدش به نام «درباریان جدید: میراث ملکه الیزابت و آینده تاج‌وتخت» ادعا کرد منبع آگاهی نزدیک به چارلز، در صحبت با او، گفت شاه منتظر است ببیند هری در خاطراتش در مورد خاندان سلطنتی چه نوشته است.

در نوشته نیکول آمده است «حالا که ساسکس‌ها در دربار سمتی ندارند آیا چارلز تا آن‌جا پیش می‌رود که مانع شاهزاده و شاهدخت شدن آرچی و لیلیبت شود؟» به گفته منبع آگاه نزدیک به شاه، «بستگی زیادی به رویدادهای ماه‌های آینده و به‌ویژه کتاب هری و برنامه تلویزیونی آن‌ها دارد».

ویکتوریا آربیتر، خبرنگار امور دربار، به ایندیپندنت گفت درنهایت به هری و مگان بستگی دارد که تمایل داشته باشند فرزندانشان القابشان را به‌ دست آورند یا نه.

او می‌گوید: «(آرچی و لیلیبت) خودبه‌خود شاهزاده و شاهدخت می‌شوند، چون در قانون این‌طور آمده است، اما همچنان باید دید که هری و مگان تمایل دارند و فشاری وارد می‌کنند. چارلز می‌تواند حکم حکومتی را عوض کند و اگر حکم حکومتی را عوض کند، بی‌احترامی به هری و مگان نخواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی