انانیموس از رگ گردن به حکومت ایران نزدیک‌تر است

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید سایت‌های دولتی در حمله‌های سایبری آسیب زیرساختی ندیده‌اند

گروه هکری «انانیموس» که با شروع اعتراض‌های مردمی به قتل مهسا (ژینا) امینی، حمله‌های سایبری خود را علیه حکومت ایران آغاز کرد، در آخرین اطلاعیه‌های خود ضمن افشای برخی پروازهای خروجی ثبت‌نشده، از دسترسی به اطلاعات بانک ملت و هک سایت بانک ملی ایران خبر داد.

این گروه همچنین اعلام کرد در هک اطلاعات بانک ملی به مدارکی دسترسی پیداکرده است که «پولشویی» جمهوری اسلامی ایران در اروپا را از طریق «افراد فاسد» اثبات می‌کند.

گروه هکری انانیموس قصد دارد مدارک موجود را به‌زودی و پس از ارائه به نهادهای مقابله با پولشویی منتشر کند.

این گروه در توییت دیگری نیز نوشت که دسترسی حکومت به نیمی از پول‌های بانک ملی را مسدود کرده است تا این مبالغ برای مردم باقی بماند و از کشور خارج نشود.

پس از انتشار این خبر، روابط عمومی بانک ملی، هک شدن اطلاعات این بانک را تکذیب و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تمام سایت‌های بانک ملی در حال کار کردن است و حتی اختلالی هم ایجاد نشده است.»

در ادامه اطلاعیه بانک ملی نیز آمده است که «اگر هک رخ می‌داد سایت بانک ملی از کار می‌افتاد اما این اتفاق رخ نداده و سرویس‌های بانکی ما در حال حاضر در دسترس‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روابط عمومی بانک ملی ایران در حالی این ادعا را مطرح کرد که شمار زیادی از کاربران پس از انتشار خبر انانیموس، اعلام کردند که امکان دسترسی به سایت بانک ملی را ندارند و این سایت برای مدتی از دسترس خارج شده بود.

گروه هکری انانیموس، پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی تهران علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام جنگ کرد و به مقام‌های حکومت هشدار داد که اجازه نمی‌دهد در اینترنت زنده بمانند.

این گروه می‌گوید از روز ۲۶ شهریور تاکنون به‌عنوان بخشی از عملیات سایبری خود وب‌سایت‌های مهمی مانند سایت علی خامنه‌ای، بانک مرکزی، سازمان پزشکی قانونی، صداوسیما، مرکز اطلاع‌رسانی دولت، مجلس، خبرگزاری فارس و وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد را هک کرده است. هک هزار دوربین مداربسته شهری و انتشار شماره تماس و اطلاعات مربوط به نمایندگان مجلس نیز بخش دیگری از عملیات گروه انانیموس در روزهای گذشته بود. این گروه می‌گوید در روزهای آینده نیز عملیات‌ بیشتری علیه زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.

در واکنش به خبرهای متعددی که انانیموس درباره هک زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است، مقام‌های حکومت رویکرد همیشگی خود یعنی انکار و تکذیب را انتخاب کرده‌اند.

 روز یکشنبه ۳ مهرماه، مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای مدعی شد که «حمله‌های سایبری به سایت‌های دولتی صحت ندارد».

محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مجلس نیز درباره نشر اطلاعات مربوط به نمایندگان در توییتی هک سایت مجلس را «ادعای معاندین نظام» خواند و مدعی شد که شماره تماس نمایندگان همواره در اختیار مردم بوده است.

محمود ورداسبی، کارشناس حوزه امنیت سایبری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا نشر اطلاعات و هک زیرساخت‌ها را تکذیب کرد و مدعی شد که سایت‌های دولتی در این حمله‌ها «آسیب زیرساختی» ندیده‌اند.

با وجود این ادعاها، گروه هکری انانیموس هر روز اطلاعات جدید‌تری از حمله‌های سایبری خود منتشر می‌کند و می‌گوید، «دستگاه‌های دروغ‌پرداز رژیم آخوندی» قصد بدنامی آنان را دارند اما این گروه همراه با مردم ایران به مبارزه با دیکتاتور ادامه می‌دهد.