خیزش سراسری؛ راهپیمایی جهانی ایرانیان از استرالیا تا کانادا

ایرانیان مقیم کشورهای خارجی در حمایت از معترضان در ایران در خیابان‌های شهرهای سراسر جهان حضور دارند

ایرانیان ساکن خارج کشور خود را برای شرکت در یکی از گسترده‌ترین اعتراض‌ها علیه جمهوری اسلامی در سراسر جهان آماده می‌کنند. این راهپیمایی‌ها و تجمع‌ها قرار است روز‌های شنبه و یکشنبه (اول و دوم اکتبر) در بسیاری از شهر‌های مهم جهان برگزار شوند. 

انجمن جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ فراخوان بسیاری از این تجمع‌ها را منتشر کرده است. آن‌طور که در این فراخوان‌ها آمده، ایرانیان ساکن کانادا قرار است روز شنبه در شهر‌های کلگری، سادبری، ساسکاتون، مونترآل، رجاینا، اوتاوا، ونکوور، تورنتو و ادمونتون راهپیمایی کنند.

در آمریکا هم ایرانیان قرار است در آریزونا، هیوستون، دالاس و واشنگتن تجمع برگزار کنند. در بریتانیا هم لندن در روز‌های شنبه و یکشنبه محل برگزاری تجمع اعتراضی ایرانیان اعلام شد.

بریزین در استرالیا هم یکی از شهر‌هایی است که ایرانیان ساکن آن خود را برای شرکت در تجمعی اعتراضی در روز شنبه آماده می‌کنند.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار فراخوانی، از ایرانیان ساکن نروژ خواست روز یکشنبه مقابل پارلمان نروژ تجمع کنند.

گزارش شده که قرار است روز یکشنبه (دوم اکتبر) در شهر استانبول هم تجمعی اعتراضی برگزار شود. در همین روز، سیدنی در استرالیا هم میزبان تجمع ایرانیان معترض خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایرانیان ساکن نیس و پاریس هم اعلام کرده‌اند که قرار است روز یکشنبه بار دیگر  تجمعی اعتراضی برپا کنند.

روز یکشنبه در بخارست، پایتخت رومانی، هم ایرانی‌ها تجمع خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود تا زمان برگزاری این راهپیمایی‌ها، اطلاعات تجمع‌ها در شهر‌ها و کشور‌های دیگر هم اعلام شود.

بر اساس برخی آمار‌ها، جمعیت ایرانیان خارج کشور چهار تا شش میلیون نفر تخمین زده می‌شود که تعداد قابل توجهی از آن‌ها این روز‌ها در شهر‌های مختلف جهان به خیابان‌ها آمده‌اند. شهر‌های مختلف آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، سوئد، دانمارک، نروژ، استرالیا و ده‌ها شهر دیگر در این روز‌ها، تجمع ایرانیان مخالف نظام جمهوری اسلامی مستقر در ایران را شاهد بوده‌اند. خواسته این معترضان گذر از جمهوری اسلامی و اعتراض به چهار دهه سیاست‌های ضدمردمی حکومت علیه مردم ایران است.

قتل مهسا امینی در مقر گشت ارشاد پلیس تهران که با واکنش گسترده و خشم ایرانیان داخل و خارج کشور همراه شد، بار دیگر آن‌ها را در برابر نظام ایدئولوژیک جمهوری اسلامی متحد کرد. ضرورت گذر از جمهوری اسلامی خواسته مشترک بسیاری از کسانی است که این روز‌ها در داخل و خارج ایران به خیابان‌ها آمده‌اند.