وزیر انرژی لبنان: سوخت رایگان ایران به‌زودی می‌رسد

به‌گفته وزیر انرژی لبنان، ایران به تامین رایگان سوخت برای این کشور پایبند است و تنها مسائل فنی باقی مانده است

به‌رغم برخی تکذیب‌های مقام‌های دولتی ایران، ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان، تاکید کرد سوخت رایگان اهدایی ایران به‌زودی، ظرف روزها یا در نهایت هفته‌های آینده، به لبنان می‌رسد. به‌گفته فیاض، حکومت ایران می‌‌خواهد هرچه سریع‌تر سوخت اهدایی‌اش در اختیار این کشور قرار بگیرد و تنها مسائل فنی باقی مانده است.

لبنان برای تامین سوخت نیروگاه‌های برق و کارخانه‌های خود، با کمبود جدی سوخت مواجه است.

ظرف ماه‌های گذشته، «حزب لبنان» و رسانه‌های وابسته به این گروه، تبلیغات زیادی برای دریافت سوخت رایگان و اهدایی ایران و افزایش ساعت‌های برق‌رسانی در این کشور انجام داده‌اند.

به‌گفته مقام‌های دولتی لبنان، با دریافت سوخت از ایران و عراق، ساعت‌های برق‌رسانی در لبنان به هشت تا ده ساعت در روز افزایش می‌یابد.

وب‌سایت خبری العربی الجدید روز سه‌شنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت ولید فیاض در دیدار اخیرش با میشل عون، رئیس جمهور لبنان، نتایج سفر هیئت فنی لبنانی به تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت حکومت ایران به تامین رایگان سوخت برای لبنان پایبند است و در این مرحله تنها مسائل «فنی» و «نوع سوخت» مطرح است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته وزیر انرژی لبنان، حکومت ایران می‌خواهد به‌سرعت سوخت اهدایی خود را در اختیار لبنان قرار دهد. نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، نیز پیش‌تر وعده داده بود سوخت اهدایی حکومت ایران در راه لبنان است.

به‌رغم گفته‌های مقام‌های دولتی لبنان و وعده‌های «حزب‌الله»، وب‌سایت «نور نیوز»، نزدیک به شورای امنیت ملی حکومت ایران، پیشتر به‌نقل از منابع خود نوشته بود حکومت ایران هیچ طرح و برنامه‌ای برای ارسال سوخت رایگان به لبنان ندارد.

جواد اوجی، وزیر نفت، نیز روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست، در جمع خبرنگاران صادرات رایگان سوخت به لبنان را تکذیب کرد و گفت سال پیش هم صادرات سوخت به این کشور داشتیم و هرچه صادر کردیم پولش را گرفتیم.

به‌باور بسیاری از ناظران، حکومت ایران با ارائه کمک‌های اقتصادی به لبنان اهداف سیاسی-تبلیغاتی خود را پیش می‌برد و در پی نفوذ حزب‌الله است.

بیشتر از اقتصاد