رئیس انجمن پزشکان ایرانیان آمریکا به دلیل دیدار با ابراهیم رئیسی اخراج شد

برخی حاضران در نشست ابراهیم رئیسی با ایرانیان خارج از کشور می‌گویند در «تله» افتاده‌اند

انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا در بیانیه خود، به عکسی که شروین مرتضوی کنار ابراهیم رئیسی انداخته بود، استناد کرد - twitter / Amir_Alishahi_

انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا «آی‌ای‌ام‌ای» (IAMA)، دکتر شروین مرتضوی، متخصص داخلی در برانکس نیویورک، را به دلیل شرکت در «جلسه تبلیغاتی» با ابراهیم رئیسی اخراج کرد. شروین مرتضوی، رئیس این سازمان بود.

هیئت‌مدیره و هیئت‌ امنای انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا پس از تشکیل جلسه‌ای فوری، با انتشار بیانیه‌ای، دیدار رئیس سابق این انجمن با ابراهیم رئیسی را «حادثه‌ای ناگوار» توصیف کردند و افزودند که از این ملاقات بی‌خبر بوده‌اند.

انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا در بیانیه خود، به عکسی که شروین مرتضوی کنار ابراهیم رئیسی انداخته بود، استناد کرد؛ با این حال، استدلال رئیس سابق این انجمن این است که در یک جلسه خصوصی حضور یافته است و این به نقش او در انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا ارتباطی ندارد.

از بیانیه انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا چنین پیدا است که دلایل دکتر مرتضوی موردقبول اعضای هیئت‌مدیره قرار نگرفته است و آنان به اتفاق آرا از او خواسته‌اند استعفا کند و از «سازمانی که در طول عمر ۳۰ ساله خود، صرفا علمی، بشردوستانه، غیرسیاسی، غیرمذهبی و غیرانتفاعی بوده است، فاصله بگیرد».

انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا ضمن محکوم کردن دیدار رئیس سابق این انجمن با ابراهیم رئیسی، در بیانیه خود تاکید کرد که «این سازمان همواره کنار مردم ایران بوده است و خواهد بود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعضای این انجمن همچنین اعلام کردند: «مانند سایر ایرانیان در سراسر جهان آنچه برای مهسا امینی، دختر جوان بی‌گناه رخ داد، را به عنوان نقض آشکار حقوق بشر به‌شدت محکوم می‌کنیم.»

ابراهیم رئیسی، روز پنجشنبه، ۳۱ شهریور، در جریان سفر به نیویورک و در حالی‌ که هزاران نفر از ایرانیان در اعتراض به حضور او، مقابل سازمان ملل متحد تجمع کرده بودند، با تعدادی از ایرانی‌های مقیم خارج از کشور دیدار کرد. تصاویری که رسانه‌های داخلی ایران از این دیدار منتشر کردند، شمار اندک حاضران در این دیدار را اثبات می‌کند. پس از انتشار این تصاویر، شرکت‌کنندگان در این جلسه به‌شدت با انتقاد ایرانیان داخل و خارج کشور مواجه شدند اما برخی از آنان می‌گویند که در «تله» افتاده‌اند.

خسرو کشفی، دیگر عضو انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا که یکی دیگر از حاضران این جلسه بود، در توییتی، به‌صراحت اعلام کرد که «به دام افتاده» و «حامی» جمهوری اسلامی ایران نیست. او ضمن عذرخواهی بابت حضورش در این دیدار، به «اشتباه» خود اعتراف کرد و نوشت: «متاسفم؛ در تله افتادم. از دیگران می‌خواهم که مراقب باشند و درگیر این نوع تبلیغات نشوند. من طرفدار جمهوری اسلامی ایران نیستم و هرگز نخواهم بود.» او توییت خود را با شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی ایران» به پایان رساند.