اکثریت دموکرات‌ها بایدن را برای انتخابات ۲۰۲۴ نمی‌خواهند

بایدن در سال ۲۰۲۱، پیرترین رئیس‌جمهوری بود که به قدرت رسید

چنانچه در نهایت بایدن برای انتخاب مجدد نامزد شود، اعداد ناامیدکننده اشتیاق رای‌دهندگان را از بین می‌برد - AFP

یک نظرسنجی جدیدی تایید می‌کند که اکثریت قاطع دموکرات‌ها همچنان می‌خواهند جو بایدن در سال ۲۰۲۴ کنار برود و- حتی با وجود افزایش تعداد موافقانش- اجازه دهد فرد دیگری نامزد حزب دموکرات شود.

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن‌پست نشان داد که ۵۶ درصد دموکرات‌ها ترجیح می‌دهند در چرخه انتخاباتی بعدی، نامزد دیگری رهبری حزب را به دست بگیرد؛ در مقایسه با کمی بیش از یک‌سوم که می‌خواهند بایدن بار دیگر پرچمدار حزب شود و نامزدی‌اش را برای انتخاب مجدد اعلام کند.

چنانچه در نهایت بایدن برای انتخاب مجدد نامزد شود، اعداد ناامیدکننده اشتیاق رای‌دهندگان را از بین می‌برد و مواجهه مجدد بایدن با دونالد ترامپ که بابت تحقیقات جنایی متعدد در مورد خود و همکارانش به دنبال انتقام است، بار خطرناکی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمهوری‌خواهان در مورد انتخاب خود برای نامزدی ۲۰۲۴ تقریبا مساوی تقسیم شده‌اند؛ به طوری که ۴۷ درصد آن‌ها می‌گویند دونالد ترامپ باید دوباره نامزد شود و ۴۶ درصد معتقدند فرد دیگری باید نامزد حزب جمهوری‌خواه شود.

در یک مسابقه‌ رودررو، بایدن دو امتیاز از ترامپ جلوتر است. اما با توجه به سیستم کالج الکترال ایالات متحده آمریکا که آخرین بار در سال ۲۰۱۶، به پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری و از دست دادن آرای مردمی منجر شد، [نتیجه] به‌راحتی به پیروزی غول مارالاگو منجر می‌شود.  

با این حال، در سایر بخش‌های نظرسنجی خبرهای خوشی برای دموکرات‌ها دیده می‌شود؛ چون تعداد زیادی از آمریکایی‌ها در نظرسنجی گفتند با حکم دادگاه عالی مبنی بر لغو «رو در برابر وید» مخالف بودند و نیز عموما اذعان کردند که موضع جمهوری‌خواهان در مورد حقوق سقط جنین بسیار محدودکننده است.

این نظرسنجی پاسخ‌های یک هزار و شش بزرگسال ساکن ایالات متحده آمریکا از جمله ۹۰۸ رای‌دهنده ثبت‌نام‌شده را جمع‌آوری کرد. حاشیه خطای آن ۳.۵ درصد است.

© The Independent

بیشتر از جهان