شکاف درآمدی جنسیتی در بریتانیا در حال گسترش است

«در این شرایط ریشه‌کن کردن این شکاف ۶۰ سال طول می‌کشد»

در کنار سایر کشورهای جهان، آمریکا و از جمله بازیگران هالیوود نیز در چند سال اخیر بارها خواستار برابری دستمزد زنان و مردان شده‌اند. از جمله میشل ویلیامز، بازیگر مشهور آمریکایی، دوم آوریل ۲۰۱۹ با حضور در کنگره خواستار برابری حقوق زنان و مردان سخن گفت- MANDEL NGAN / AFP

دفتر آمار ملی روز سه‌شنبه اعلام كرد كه اختلاف حقوق بین زن و مرد كارگر تمام وقت در بریتانیا افزایش یافته است.

زنان مشغول به کار تمام وقت ۸.۹ درصد کمتر از مردان دریافت می کنند، در حالی که در سال ۲۰۱۸، این رقم ۸.۶ درصد بوده است. در بین زنان و مردان بالای ۵۰ سال اختلاف بزرگ دستمزد به میزان ۱۵ درصد باقی مانده است. با این حال، شکاف حقوق بین زن و مرد برای کارگران تمام وقت زیر ۴۰ سال به صفر نزدیک شده است.

به گفته دفتر آمار ملی، تفاوت در گروه‌های سنی بالاتر تا حدودی ناشی از عدم حضور زنان در سمت‌های مدیریتی پردرآمد و احتمالاً در کارهای پاره وقت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شکاف کلی حقوق بین زن و مرد - که شامل کارگران پاره وقت است - تقریباً دو برابر اختلاف برای کار تمام وقت است. این میزان از ۱۷.۸ درصد در سال گذشته به ۱۷.۳ درصد کاهش یافته است.

دفتر آمار ملی تأکید کرد که این داده‌ها میانگین درآمد کارگران زن و مرد را در کلیه مشاغل مقایسه می‌کند و تفاوت در میزان دستمزد بین زن و مرد در مشاغل یکسان یا قابل مقایسه را نشان نمی‌دهد.

در پاسخ به آخرین آمار، فرانسیس اوگریدی، دبیرکل کنگره اتحادیه معاملات تجاری گفت: پر کردن شکاف حقوق جنسیتی با نرخ فعلی، «چندین دهه» طول خواهد کشید.

او گفت: «دولت باید بیشتر تلاش کند. واضح است که انتشار شکاف حقوق و دستمزد به تنهایی کافی نیست. شرکت‌ها همچنین باید از نظر قانونی برای کم کردن این شکاف ملزم به توضیح باشند.»

سام اسمیترز، مدیر اجرایی انجمن فاست گفت: «پیشرفت برای بستن شکاف حقوق جنسیتی بسیار کند است و با این سرعت ریشه کن کردن آن ۶۰ سال طول می کشد. بسیاری از زنان در کارهای نیمه وقت با دستمزد پایین گیر افتاده‌اند یا خارج از بخش‌های غیر سنتی قرار گرفته‌اند، در حالی که دیگران تبعیض در پرداخت یا بارداری را تجربه می‌کنند.»

این ارقام همچنین نشان می‌دهد که درآمدهای متوسط ​​هفتگی ۲.۹ درصد پایین‌تر از بالاترین درآمد به دست آمده در سال ۲۰۰۸ است، زمانی که درآمدها به خاطر تورم تعدیل شد.

در این گزارش آمده است: «تعداد کارمندان تمام وقت که شاهد کاهش دستمزد خود بودند، از ۴۳.۳ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۳۵.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش یافت.»

جاناتان کریب، اقتصاددان ارشد تحقیق در «موسسه مطالعات مالی» گفت: «سطح درآمد برای کارمندان مهمترین عامل تعیین کننده درآمد خانوارها و استاندارد زندگی برای اکثر افراد در بریتانیا است. به همین دلیل است که عدم رشد واقعی متوسط درآمد در طول ۱۱ سال گذشته چنین روند مهمی است.»

آقای کریب گفت، برخی از گروه‌ها بسیار بدتر از میانگین عمل کرده‌اند، مانند مردان کم درآمد، افرادی که در دهه ۳۰ زندگی‌شان هستند و در لندن زندگی می‌کنند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی