فدراسیون بین‌المللی فضانوردی اولین زن سعودی را به عنوان نماینده انتخاب کرد

مشاعل الشمیمری اولین شهروند زن عربستان سعودی است که به این جایگاه مهم می‌رسد

در روزهای گذشته، خبرهای دیگری نیز از حضور موفق زنان عربستانی در عرصه‌ فضانوردی منتشر شد - AFP

فدراسیون بین‌المللی فضانوردی اعلام کرد که مشاعل الشمیمری، نماینده عربستان سعودی، به عنوان یکی از ۱۲ نایب‌رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

به گزارش نشنال نیوز، مشاعل الشمیمری، مهندس هوافضا، اولین زن سعودی است که در فدراسیون بین‌المللی فضانوردی به این جایگاه مهم می‌رسد. این خلبان، سخنران و چهره تاثیرگذار سعودی-آمریکایی در ایالات متحده متولد شد و چند سال اول زندگی خود را در عربستان سعودی گذراند؛ جایی که شیفتگی او به فضا آغاز شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های عربستان سعودی، این زن ۳۸ ساله به دلیل چشم‌اندازش درباره توسعه بخش فضایی در سطح جهانی، مشارکت در تحکیم جهت‌گیری‌های فدراسیون و نقش‌آفرینی در تقویت موقعیت عربستان سعودی در بخش هوافضا انتخاب شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون بین‌المللی فضانوردی که بیش از ۴۰۰ عضو از ۷۱ کشور جهان دارد، در سال ۱۹۵۱ به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد بنیان‌ گذاشته شد تا امکان گفت‌وگو بین دانشمندان جهان درباره همرسانی دانش برای همکاری بین‌المللی در زمینه هوا و فضا را فراهم‌ کند.

در روزهای گذشته، خبرهای دیگری نیز از حضور موفق زنان عربستانی در عرصه‌ فضانوردی منتشر شد. عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که با هدف اعزام فضانورد به فضا در سال ۲۰۲۳، یک برنامه فضایی اجرا می‌کند و یکی از دو فضانوردی که قرار است در طرح کمیسیون فضایی عربستان سعودی به فضا اعزام شوند، زن است.

این برنامه بخشی از طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است که با حمایت‌های شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، اجرا می‌شود. هدف از طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ کاهش وابستگی‌های این کشور به نفت و به‌کارگیری فعالانه دانش و فناوری‌های نوین در اقتصاد و جامعه عربستان سعودی است.

کمیسیون فضایی عربستان سعودی در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «برنامه فضانوردان سعودی بخشی جدایی‌ناپذیر از چشم‌انداز بلندپروازانه ۲۰۳۰ این پادشاهی است و فضانوردان کشور ما برای ارائه خدمات بهتر به بشریت به فضا اعزام می‌شوند.»

بیشتر از جهان