ادامه اعتراض‌ها در ایران و تداوم حملات توپخانه‌ای سپاه به اقلیم کردستان

رسانه‌های وابسته سپاه این حملات را مرتبط با اعتراض‌های سراسری در ایران اعلام کرده‌اند

مقام‌های جمهوری اسلامی از گروه‌های کرد مخالف به عنوان یکی از عوامل گسترش اعتراض‌های مردمی در غرب ایران نام می‌برند- AFP

در بحبوحه گسترش اعتراض‌های سراسری در ایران، سپاه پاسداران برای دومین‌بار در روز‌های اخیر، اقلیم کردستان عراق را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

خبرگزاری تسنیم گزارش داد که نیروی زمینی سپاه پاسداران از صبح دوشنبه، چهارم مهر، دور جدید حملات توپخانه‌ای و پهپادی به اقلیم کردستان عراق را آغاز کرده است. این خبرگزاری تاکید کرد که این حملات علیه «مواضع گروهک‌های تروریستی» در این اقلیم صورت گرفته‌اند.

دور جدید حملات سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق از دو روز پیش آغاز شد و قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه روز شنبه اعلام کرد که حملات به این مناطق ادامه خواهد یافت. همان روز، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه هم نوشت: «این اقدام در پاسخ به حمایت شرورانه عناصر ضدانقلاب از اغتشاش‌ها و با هدف گوشمالی دادن این گروهک‌ها صورت گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله صبح دوشنبه در حالی انجام شد که روز شنبه، شماری از ساکنان اقلیم کردستان عراق در حمایت از اعتراض‌های سراسری در ایران، مقابل دفتر سازمان ملل متحد در اربیل، تجمع کردند.

مقام‌های جمهوری اسلامی اعتراض‌ها در کردستان به قتل مهسا امینی در مقر گشت ارشاد را به گروه‌های کرد مخالف رژیم نسبت می‌دهند و می‌‌کوشند با این دستاویز، اعتراض‌ها در این استان را سرکوب کنند.

خبرگزاری تسنیم در ارتباط با دور تازه حملات توپخانه‌ای سپاه، نوشت که این حملات «در پاسخ به اقدام‌های اخیر گروهک‌های کومله و دموکرات برای ایجاد آشوب و اغتشاش در شهر‌های مرزی» صورت گرفته‌اند.

مناطق مرزی کردستان عراق پیش‌تر هم بارها هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی نیروهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ بود. 

از شمار قربانیان و خسارات‌ حملات شنبه و دوشنبه هنوز گزارش و خبر موثقی در دست نیست.