دست‌کاری ترامپ در انتشار عکس سگی نظامی

اصل عکس اهدای مدال به نجات‌دهنده جان ده نفر در جنگ ویتنام بود

realDailyWire

دونالد ترامپ عکسی دستکاری شده از خویش را در توییتر به اشتراک گذاشت که در آن به سگی نظامی مدال افتخار می‌دهد. این سگ در یورش ارتش ایالات متحده که منجر به قتل ابوبکر البغدادی، رهبر داعش شد، مشارکت داشته است.

این عکس رییس‌جمهور ایالات متحده را نشان می‌دهد که مدالی مزین به طرح پنجه را به گردن سگی از نژاد مالینوای بلژیکی می‌اندازد که در رسانه‌ها با نام «کنان» شناخته می‌شود.

این تصویر به دست سایت محافظه‌کار دیلی وایر درست شده که عکس آسوشیتد پرس را دستکاری کرده است، در عکس اصلی آقای ترامپ در حال مدال دادن به جیمز مک‌کلاهان، یک دکتر بازنشسته ارتش است که در جنگ ویتنام خدمت کرده بود.

وقتی آقای ترامپ این تصویر را در روز چهارشنبه در توییتر منتشر کرد، نوشت: «قهرمان آمریکایی».

بعدتر او توییت کرد: «با تشکر از دیلی وایر، خیلی اثر زیبایی بود. ولی نسخه واقعی کنان هفته بعد خاورمیانه را به مقصد کاخ سفید ترک خواهد کرد».

کنان به خاطر برخورد با سیم لخت برق مجروح شده بود ولی به گفته پنتاگون در روز چهارشنبه، به خدمت فعال نظامی خود بازگشته است.

ژنرال فرانک مک‌کنزی که فرماندهی ستاد مرکزی ایالات متحده را برعهده دارد به خبرنگاران گفت این سگ هنگامی که در تونل‌های زیرزمینی ساختمانی در شمال غربی سوریه در تعقیب بغدادی بود بعد از برخورد با سیم‌های برق مجروح شد.

ژنرال مک‌کنزی گفت این سگ برای مدت چهار سال با نیروهای یگان ویژه کار کرده و تقریبا در ۵۰ ماموریت مشارکت داشته است.

عکسی که آقای ترامپ به اشتراک گذاشت از روی عکسی ساخته شده است که در اصل در سال ۲۰۱۷ در مراسمی در اتاق شرقی کاخ سفید گرفته شد که به مناسبت اهدای مدال افتخار به آقای کلاهان برای نجات جان ده نفر در طول جنگ ویتنام بود.

وقتی نیویورک تایمز این عکس را به آقای مک‌کلاهان ۷۴ ساله نشان داد او خندید و گفت سگ‌های نظامی «خیلی شجاع هستند».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent