ملکه از تصمیم شاهزاده هری و مگان برای ترک دربار رنجیده بود

طبق ادعای کتاب جدیدی در مورد دربار بریتانیا، ملکه دوست نداشت در مورد تصمیم دوک و دوشس ساسکس به کناره‌گیری از دربار فکر کند

طبق ادعای کتاب جدیدی در مورد دربار بریتانیا، ملکه الیزابت دوم از تصمیم دوک و دوشس ساسکس به کناره‌گیری از مقام‌های ارشد درباری «بسیار رنجیده» و «کلافه» شده بود.

منبعی آگاه و نزدیک به ملکه در کتابی در دست چاپ به نام«درباریان جدید: میراث ملکه الیزابت و آینده تاج و تخت»، افشا کرده است که تصمیم«جنجالی» شاهزاده هری و مگان مارکل به کناره‌گیری از دربار، ملکه فقید را «کلافه کرد».

طبق چکیده‌ای از این کتاب که در نشریه «ونیتی فیر» منتشر شد، این منبع آگاه می‌گوید: «خیلی رنجید و به من گفت «سردرنمی‌آورم، اهمیت نمی‌دهم و نمی‌خواهم دیگر به آن فکر کنم».»

همچنین، طبق ادعای این کتاب که نویسنده آن کتی نیکول، خبرنگار امور دربار ونیتی فیر است، ملکه ناراحت شد که هری و مگان در ماه اوت با دو فرزندشان (آرچی هریسون سه ساله و لیلی‌بت «لی‌لی» دایانای یک ساله) به بریتانیا برنگشتند تا شب را در قلعه بالمورال بگذرانند.

در این کتاب آمده است که «ملکه غمگین شد از این که مدت خیلی کمی باید آرچی و لیلی‌بت را می‌دید و در آخر هفته ماه اوت که از قدیم میزبان تمام نوه‌ها و نواده‌هایش می‌شد تا شب را در بالمورال بخوابند، هری و مگان نمی‌توانستند به وی بپیوندند.»

ملکه الیزابت دوم ۸ سپتامبر در سن ۹۶ سالگی در خانه‌اش در بالمورال درگذشت. طبق ادعای این کتاب، اکنون که پدر هری، شاه چارلز سوم، بر تخت سلطنت جلوس کرده است، مشتاق است که رابطه بین دربار و خانواده ساسکس‌ها را ترمیم کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منبع آگاهی نزدیک به دربار گفت: «او رنجیده و ناراحت است، اما همیشه از بی‌قید و شرط بودن عشق خود به هری سخن گفته است.» و افزود که چارلز همچنین دوست دارد در حکم پدربزرگ آرچی و لیلی‌بت [در زندنگی آنان] نقش داشته باشد.

پس از درگذشت ملکه، شاه چارلز در نخستین سخنرانی‌اش برای مردم، از کوچک‌ترین پسر و عروس خود نیز که پس از کناره‌گیری از دربار در سال ۲۰۲۰، به کالیفرنیا نقل مکان کردند،  به اختصار یاد کرد.

او به مخاطبان گفت: «همچنین می‌خواهم از علاقه‌ام به هری و مگان بگویم که همچنان زندگی خود را در خارج سر و سامان می‌دهند.»

با وجود شایعات در مورد تداوم اختلاف بین خانواده ساسکس‌ها و بقیه خاندان سلطنت، رویدادهایی چند در آستانه مراسم خاکسپاری ملکه پیش آمد که به نظر بسیاری از مردم، نشانه‌هایی مثبت از بهبود روابط است.

روز دهم سپتامبر، شاهزاده و شاهدخت ولز هنگام تماشای نثار تاج گل به تابوت ملکه را در بیرون کاخ وینزور، به دوک و دوشس ساسکس پیوستند. به گفته منبع آگاهی در دربار، شاهزاده ویلیام از شاهزاده هری دعوت کرد با هم در ملاء‌عام ظاهر شوند، چون معتقد بود که این کار «جلوه مهمی از همبستگی دربار در روزگاری بسیار دشوار برای خانواده» است.

چهار روز بعد، برادران بار دیگر  در کنار هم پشت سر تابوت ملکه راهی شدند تا برای ادای احترام در انظار عام قرار گیرد. همچنان که تابوت ملکه از کاخ باکینگهام به تالار وست‌مینستر انتقال می‌یافت، شاهزاده ویلیام با یونیفورم شماره یک نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، و شاهزاده هری هم با کت صبحگاهی آراسته به مدال‌ها بر تن، پشت سر پدرشان به آرامی گام بر‌داشتند.

© The Independent

بیشتر از زندگی