گروهی از پسران آمریکایی، پیش از سن ۱۳ سالگی رابطه جنسی برقرار می‌کنند

از هر چهار مورد برقراری رابطه جنسی پسران قبل از ۱۳ سالگی، یک مورد در شهر ممفیس در ایالت تنسی آمریکا است.

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد در بعضی از نقاط آمریکا پسران پیش از رسیدن به سن ۱۳ سالگی رابطه جنسی برقرار می‌کنند. بنابراین والدین آمریکایی باید «گفتگوهای خصوصی» با فرزندان خود را زودتر از زمانیکه فکر می‌کنند مناسب است، شروع کنند.

این تحقیق که در مجله پزشکی کودکان «جاما»، منتشر شده، به این نتیجه رسیده است که، بین ۳٫۶ درصد تا ۷٫۶ درصد از پسران در سراسر آمریکا، تا پیش از رسیدن به سن ۱۳ سالگی اولین رابطه جنسی خود را برقرار می‌کنند.

محققان این پژوهش، از اطلاعات موجود در دو نظرسنجی ملی برای رسیدن به این نتیجه، استفاده کرده‌اند. نظرسنجی اول سیستم نظارت بر رفتارهای خطرناک نوجوانان مدرسه‌ای بوده است که از تعداد ۱۹٫۹۱۶ دانش‌آموز دبیرستانی پسر انجام گرفته است. و نظرسنجی دوم، تحقیق ملی در مورد رشد خانواده بوده است که شامل ۷۷۳۹ نفر مرد، بین سنین ۱۵ تا ۲۴ سال بوده است.

در هر دو نظرسنجی، از داوطلبان سوال شده بود که آیا پیش از رسیدن به سن ۱۳ سالگی رابطه کامل جنسی با یک زن داشته‌اند؟

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که نسبت مردانی که گفته‌اند پیش از رسیدن به سن سیزده سالگی رابطه جنسی داشته‌اند، به طور مشخصی در سراسر آمریکا متفاوت است. کمترین میزان آن، پنج درصد در شهر سان‌فرانسیسکو، و بیشترین میزان آن، ۲۵ درصد در شهر ممفیس در ایالت تنسی بوده است.

نویسندگان این تحقیق، همچنین به تأثیر یا عدم تأثیر نژاد و قومیت افراد شرکت کننده در این نظرسنجی‌ها، در مورد فعالیت جنسی در سنین نوجوانی نیز نگاه کرده، و متوجه شدند پسران سیاه‌ پوست و به دنبال آنها پسران لاتین‌تبار، قبل از رسیدن به ۱۳ سالگی علاقه بیشتری به داشتن رابطه جنسی داشته‌اند.

بر طبق یافته‌های این تحقیق، پسران سفید پوست در مقایسه با پسران سیاه پوست، ۷۹ درصد کمتر به داشتن رابطه جنسی قبل از ۱۳ سالگی علاقه داشتند، در حالیکه پسران لاتین تبار، ۷۳ درصد کمتر علاقه داشتند.

در مورد چگونگی احساس شرکت کنندگان در نظرسنجی، در مورد داشتن رابطه جنسی پیش از رسیدن به سن ۱۳ سال، ۵۵ درصد از پسرانِ درگیر در این موضوع گفته‌اند:«آن‌ها واقعاً می‌خواستند که این رابطه انجام شود»، در حالی که ۳۷ درصد گفته بودند «احساس مختلفی» دارند و هشت درصد نیز گفته بودند که آنها نمی‌خواستند که این اتفاق بیافتد.

نویسنده ارشد این تحقیق، لورا لیندبرگ، محقق در موسسه گات‌ماکر در شهر نیویورک، گفته است:«رفتارها و ارزش‌های مردان جوان در مورد تمایلات جنسی و مردانه آنها، تحت تأثیر شرایط اجتماعی جوامع آنها بوده است.» وی در گفتگو با رویترز گفته است:«نتایج ما نشان می‌دهند که مکان زندگی، شما را در معرض رفتار‌های اجتماعی متفاوت در مورد مردانگی قرار می‌دهد. تفاوت‌ها در میان جوامع مختلف به این معنی است که برنامه‌های توسعه برای افراد جوان و نیاز‌های بهداشتی آنها باید بر اساس خواسته‌ها و مختصات همان جامعه‌ای که درون آن هستند، تنظیم شوند.»

در این مطالعه محدودیت‌هایی نیز وجود داشته است، از جمله اینکه فقط در مورد رابطه جنسی بین دو جنس مخالف صورت گرفته است، که لزوماً به معنای نوع رابطه جنسی متداول در میان تمام جوانان نیست، و از شرکت کنندگان نیز در مورد سن شریک جنسی آنها سوالی نشده بود.

به‌رغم این مورد، این تحقیق به این نتیجه رسیده است که نتایج آن به اندازه کافی برای پیشنهاد به والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را در مورد داشتن رابطه جنسی اَمن در سنین نوجوانی آموزش دهند، ثابت شده است. و بهتر است والدین صحبت در باره این موضوع را زودتر از سنی که تا پیش از این تصور می‌کردند مناسب است، آغاز کنند.

خانم لیندبرگ اضافه کرده است:«والدین باید از سنین پایین‌تر و به طور کاملاً صادقانه در مورد سکس، از نام بردن قسمت‌های مختلف بدن تا توضیح در مورد نحوه به دنیا آمدن نوزاد، با فرزندان خود گفتگو کنند. والدین و آموزگاران نمی‌توانند تا زمان دبیرستان صبر کنند و بعد در باره موضوعات کلیدی صحبت کنند، در حالی که بسیاری از پسران جوان از سنین پایین‌تر رابطه جنسی خود را آغاز کرده‌اند.»

در انگلستان سن قانونی برای اعلام رضایت در رابطه جنسی، شانزده سال است. در آمریکا، این سن در ایالت‌های مختلف از ۱۶ الی ۱۸ سال متفاوت است.

© The Independent

بیشتر از