محرومیت سنگین سرمربی بوستون به دلیل رابطه با عضو زن باشگاه

ایمه اودوکا که سلتیکس را به فینال ان‌بی‌ای رسانده بود، یک سال محروم شد

اودوکا پس از پایان دوران بازیگری در ان‌بی‌ای به عنوان دستیار در تیم‌های سن‌آنتونیو اسپرز، فیلادلفیا سونی‌ سیکسرز و بروکلین نتس فعالیت کرد - AFP

ایمه اودوکا، سرمربی بوستون سلتیکس، به دلیل رابطه با یکی از اعضای زن باشگاه، برای کل فصل ۲۳-۲۰۲۲ از هدایت این تیم محروم شد. اودوکا فصل گذشته موفق شد بوستون سلتیکس را بعد از ۱۲ سال به فینال ان‌بی‌ای برساند.

این محرومیت به دلیل زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی تیم است. چنین محرومیتی تاکنون برای مربیان شاغل در ان‌بی‌ای سابقه نداشته است.

هدایت سلتیکس در فصل جدید، به عهده جو مازولا، دستیار اودوکا خواهد بود. در فصل گذشته، ویل هاردی دستیار اول اودوکا بود که در ماه ژوئن به عنوان مربی یوتا جز انتخاب شد. تنها تجربه مربیگری مازولا دوره دو ساله حضورش در تیم دسته‌دومی فیرمونت استیت است.

قهرمان فصل گذشته کنفرانس شرق قرار است روز دوشنبه نشست خبری داشته باشد و تمرین‌های پیش‌فصل این تیم از روز سه‌شنبه شروع خواهد شد. قرار است سرنوشت این مربی برای بعد از فصل جدید در روزهای آینده، مشخص شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اودوکا در بیانیه‌ای که ئی‌اس‌پی‌ان (ESPN) منتشر کرد، گفت: «از بازیکنان، هواداران، کل مجموعه سلتیک و خانواده‌ام بابت ناامید کردنشان عذرخواهی می‌کنم. متاسفم که تیم را در شرایط سختی قرار دادم و تصمیم تیم را می‌پذیرم.»

اودوکا پس از پایان دوران بازیگری در ان‌بی‌ای به عنوان دستیار در تیم‌های سن‌آنتونیو اسپرز، فیلادلفیا سونی‌ سیکسرز و بروکلین نتس فعالیت کرد و تابستان ۲۰۲۱ به سلتیکس پیوست تا جانشین برد استیونز روی نیمکت شود.

او موفق شد سلتیک را کاملا متحول کند و این تیم در ۳۵ بازی پایانی فصل عادی، توانست رکورد فوق‌العاده ۲۸ برد و هفت شکست را ثبت کند. سلتیکس در پلی‌آف کنفرانس شرق هم موفق بود و توانست با شکست بروکلین، میلواکی و میامی، برای اولین بار در ۱۲ سال اخیر به فینال ان‌بی‌ای برسد؛ هرچند در این مرحله مغلوب گلدن‌استیت وریرز شد.

اودوکا پنجمین مربی ان‌بی‌ای در ۲۵ سال گذشته است که توانسته است در اولین فصل فعالیتش به عنوان مربی، تیمش را به فینال برساند.

به گزارش گاردین، این خبر ان‌بی‌ای را شوکه کرده و آینده تیمی را که یکی از بخت‌های قهرمانی فصل جدید بود، به خطر انداخته است. اودوکا بعد از فینال ۲۰۲۲، گفته بود: «آینده این تیم روشن است و ما تازه در شروع مسیریم.» اما این محرومیت ممکن است به قیمت سقوط این مجموعه موفق تمام شود.

بیشتر از ورزش