مصدومیت‌های دیاباته، کابوس پرسپولیس

غیبت شش هفته‌ای شیخ، سابقه طولانی آسیب‌دیدگی‌های او با استقلال و الغرافه را یادآوری می‌کند

شش هفته از شروع لیگ برتر گذشته و تا زمانی که دیاباته به شرایط بازی برسد، تقریبا نیمی از مسابقات به پایان رسیده‌اند- باشگاه پرسپولیس

وقتی پرسپولیس با شیخ دیاباته به توافق رسید، هواداران این تیم در ذهنشان به زوج رویایی لوکادیا-دیاباته در خط حمله فکر می‌کردند. لوکادیا در همین زمان کوتاه پس از پیوستن به پرسپولیس، شم گلزنی بالایش را نشان داد و هرچند از هفته اول بازی نکرده و هنوز به آمادگی بدنی آرمانی نرسیده، با چهار گل صدرنشین جدول گلزنان است. دیاباته هم مهارتش را پیش از این، با پیراهن استقلال اثبات کرده و در لیگ نوزدهم، توانسته بود با ۱۵ گل، آقای گل شود. 

حضور هم‌زمان این دو مهاجم پیچیدگی‌های تاکتیکی مختلفی دارد ولی ابهام بزرگ‌تر مشکلات بدنی دیاباته است که می‌تواند مانع از شکل‌گیری این زوج رویایی شود. او بلافاصله پس از پیوستن به پرسپولیس، مصدوم شد و به دلیل آسیب عضله چهارسر ران، شش هفته غایب خواهد بود. این مهاجم اهل مالی هنوز برای پرسپولیس بازی نکرده است و با این غیبت طولانی، به‌زحمت می‌تواند خود را پیش از شروع جام جهانی و تعطیلی لیگ برتر، به شرایط مسابقه برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مصدومیت‌های دیاباته سابقه دارند و بعید است که باشگاه پرسپولیس بدون آگاهی از این موضوع، با او قرارداد بسته باشد. او همان فصلی که با استقلال آقای گل شد، تنها در ۲۱ بازی لیگ برتر به زمین رفت. غیبت‌های او در لیگ بیستم بیشتر بود و تنها ۱۲ بار توانست بازی کند. این شرایطی است که فصل گذشته در الغرافه قطر هم تکرار شد.

به گزارش ایسنا، دیاباته از مجموع ۸۴ بازی دو فصل استقلال در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان، ۴۷ بار بازی کرد و در حدود ۴۰ درصد از بازی‌ها غایب بود. او در الغرافه هم ۱۶ بازی از ۴۵ بازی را از دست داد که مصدومیت در ۳۵ درصد از بازی‌ها را نشان می‌دهد.

کادر فنی استقلال با علم به زمینه بالای مصدومیت دیاباته، در تمرین‌ها به این مهاجم فشار کمتری وارد می‌کردند تا او بتواند به بازی برسد. این مهاجم ۱۹۴ سانتی‌متری حالا نسبت به آن روزها سه سال هم مسن‌تر شده و در ۳۴ سالگی، احتمال مصدومیتش بالاتر رفته است. 

شش هفته از شروع لیگ برتر گذشته و تا زمانی که دیاباته به شرایط بازی برسد، تقریبا نیمی از مسابقات پایان یافته‌اند. از طرف دیگر، تقویم لیگ برتر بعد از جام جهانی فشرده‌تر خواهد شد و کم شدن فاصله بازی‌ها به معنی فشار بیشتر روی بازیکنان است. دیاباته مهاجم توانایی است ولی با آمار نگران‌کننده مصدومیت‌هایش، مشخص نیست در این فصل چقدر بتواند به پرسپولیس کمک کند.

بیشتر از فوتبال