در انفجار مقابل مسجد وزیر اکبرخان کابل، ۱۳ تن کشته و ۴۲ تن زخمی شدند

مسجد وزیر اکبر خان در محافظت‌شده‌ترین بخش کابل قرار دارد

وقوع یک انفجار در روز جمعه ساعت ۱۴ به وقت محلی مقابل مسجد وزیر اکبرخان در کابل، شماری از نمازگزاران را هدف قرار داد. برخی منابع به ایندیپندنت فارسی گفتند این انفجار هنگامی رخ داد که نمازگزاران پس از پایان نماز جمعه، در حال خروج از مسجد بودند.

منابعی در بيمارستان وزیر اکبر خان به ایندیپندنت فارسی گفتند که این انفجار ۱۳ کشته و ۴۲ زخمی به جا گذاشته است.  

منابعی در پلیس طالبان می‌گویند در این انفجار، ۱۳ تن جان باخته و ۱۷ تن زخمی شده‌اند. تمامی قربانیان غیرنظامی‌اند.

مسئولان بیمارستان ابمرجنسی در کابل گفته‌اند که چهار جسد و ۱۰ زخمی از انفجار روز جمعه به این بیمارستان منتقل شده است.

بیمارستان‌های وزیر اکبرخان و امرجنسی به محل انفجار بسیار نزدیک‌اند و قربانیان و زخمی‌ها به این بیمارستان‌ها برده شده‌اند.

سخنگوی پلیس طالبان در کابل تعداد تلفات را به شکل رسمی اعلام نکرد.

در همین حال، منابعی در کابل گفته‌اند که طالبان چند تن از کسانی را که از لحظات انفجار فیلم گرفته بودند، بازداشت و ورود به این منطقه را ممنوع کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسجد وزیر اکبرخان در منطقه وزیر اکبرخان قرار دارد که به نوعی قلب کابل شناخته می‌شود. شماری از مقام‌های طالبان هم در این منطقه زندگی می‌کنند و در این مسجد نماز می خوانند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است.

تا پیش از تسلط طالبان بر افغانستان، مسئول بیشترین حملات انفجاری و انتحاری در افغانستان را طالبان می‌دانستند و در بسیاری موارد هم این گروه مسئولیت حملات را می‌پذیرفت.

ذبیح‌االله مجاهد، سخنگوی طالبان، سال‌ها با فرستادن ایمیل به رسانه‌ها، پس از هر حمله انتحاری و انفجاری در بخش‌های مختلف افغانستان، مسئولیت حمله به مناطق مختلف را می‌پذیرفت و حتی نام شخص انتحاری‌کننده و جزئیات عملکرد او را با رسانه‌ها به اشتراک می‌گذاشت؛ اما اکنون که طالبان در افغانستان قدرت را درست گرفته‌اند و ادعا می‌کنند که امنیت را در این کشور تامین کرده‌اند، حملات انفجاری و انتحاری در افغانستان همچنان ادامه دارد و ده‌ها تن را به ام مرگ فرو برده است.

در یک سال گذشته، انفجار در مساجد مختلف جان ده‌ها غیرنظامی را گرفته است و در حالی که تا پیش از تسلط طالبان، بیشتر مساجد شیعیان هدف قرار می‌گرفتند و مسئولیت آن را اغلب گروه داعش می‌پذیرفت، اکنون چندین بار است که مساجد اهل سنت هدف حمله قرار می‌گیرند و هیچ گروهی هم مسئولیتش را به عهده نمی‌گیرد.

انفجار در مساجد کابل، قندهار، قندوز، بلخ، هرات، تخار و دیگر استان‌های افغانستان ده‌ها قربانی به جا گذاشته است.

بیشتر از جهان