زنان عربستان سعودی برنامه‌هایشان را در صنعت مد گسترش می‌دهند

وایت میلانو اولین ایستگاه تجاری طراحان مد عربستانی است

طراحان مد عربستان سعودی برای نخستین بار در نمایشگاه وایت میلانو حضور خواهند داشت.

پس از موفقیت نمایشگاه ۱۰۰ طراح عربستان سعودی در ریاض و به‌تازگی در نیویورک، کمیسیون مد این کشور اولین رویداد تجاری و عمده‌فروشی‌اش را به وایت میلانو خواهد برد.

این نمایشگاه که از پنجشنبه ۲۲ سپتامبر تا یکشنبه ۲۵ سپتامبر برگزار می‌شود، میزبان برنامه گروه «۱۰۰ برند سعودی» است که ۸۵ درصد طراحان آن‌ها زن‌اند. وایت میلانو در اولین نسخه از برنامه اکسپووایت خود، ویترینی برای استعدادهای خارج از کشور ایجاد کرده است تا با بازار بین‌المللی ارتباط برقرار کنند. هیئت‌هایی از برزیل، هلند و آفریقای جنوبی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمیسیون مد عربستان سعودی با بررسی عملکرد طراحان سعودی که بسیاری از آن‌ها مالکان نام‌های نوظهور در صنعت مد خاورمیانه‌اند، ۱۰۰ نفر را از میان ۱۵۰۰ نفر انتخاب کرد تا اولین سفیران مد این کشور باشند. هیچ یک از این ۱۰۰ نشان تجاری تا آن زمان در خارج از عربستان سعودی دیده نشده بودند.

این گروه برگزیده در تابستان امسال «نمایشگاه مد ۱۰۰ نشان تجاری سعودی» را در نیویورک برگزار کرد.

بوراک چاکماک، مدیر اجرایی کمیسیون مد عربستان سعودی، دراین‌ باره به نویسنده نشریه مد «WWD» گفت: «وایت یک بستر مناسب برای طراحان سعودی در راستای تعامل با بازار عمده‌فروشی بین‌المللی است. وایت با تمرکز بر معرفی دیدگاه‌های مد جدید به خریداران بین‌المللی، شریک بزرگی برای برنامه ۱۰۰ برند سعودی است.»

او همچنین افزود که این کمیسیون در آینده نزدیک نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی بیشتری را در زمینه عمده‌فروشی و خرده‌فروشی برگزار خواهد کرد.

طراحان و شرکت‌های مد سعودی عمدتا در ریاض، مکه، جده و شهرهای شرقی دمام و خوبر مستقر‌ند.

اندازه‌ بازار صنعت مد محلی در این کشور هنوز مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود عربستان سعودی که در حال حاضر بزرگترین اقتصاد منطقه است، بزرگترین بازار خرده‌فروشی در شورای همکاری خلیج فارس هم باقی بماند. کمیسیون مد عربستان سعودی گفت که پیش‌بینی می‌شود سهم بازار مد بومی، سالانه بیش از ۸ درصد رشد کند، رشدی که ناشی از پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند Ounass و موفقیت در عرضه محصولات در مراکز خرید ریاض است.

بر اساس گزارشی که گروه چلهوب با همکاری کمیسیون مد در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بازار لوکس پادشاهی عربستان سعودی ۱۹ درصد رشد کرده و در این میان بخش مد سریع‌ترین رشد را داشته است.

وایت میلانو نمایشگاه مرجع لباس زنانه در سطح بین‌المللی است که بستری برای خانه‌های مد، طراحان، تجار و شبکه‌های بین‌المللی فراهم می‌کند تا آن‌ها را در دنیای تجارت به هم متصل کند.

بیشتر از مُد و زیبایی