عربستان سعودی نود و دومین روز ملی خود را جشن می‌گیرد

مناطق و شهرهای مختلف کشور از ۲۱ الی ۲۴ سپتامبر میزبان ۱۲ جشنواره سرگرمی خواهند بود که اداره کل سرگرمی با شعار «این خانه ما است» برگزار می‌کند

ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود، پادشاه فقید عربستان در چنین روزی در سال ۱۹۳۲ نام رسمی کشور را «پادشاهی عربستان سعودی» گذاشت-AFP

عربستان سعودی امروز‌، جمعه ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲، برابر با اول مهر ۱۴۰۱، نود و دومین روز ملی را جشن می‌گیرند.

به گزارش العربیه، به این مناسبت، مناطق و شهرهای مختلف کشور از ۲۱ الی ۲۴ سپتامبر میزبان ۱۲ جشنواره سرگرمی خواهند بود که اداره کل سرگرمی با شعار «این خانه ما است» برگزار می‌کند. این جشنواره‌ها شامل برنامه‌های مختلفی با تمرکز بر فرهنگ و تاریخ و آداب و رسوم هر منطقه است که در پارک‌ها و مراکز تفریحی برگزار می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود، پادشاه فقید عربستان سعودی در چنین روزی در سال ۱۹۳۲، وحدت سراسر کشور را زیر پرچم «لا اله الا الله محمد رسول‌الله» اعلام کرد و نام رسمی کشور را «پادشاهی عربستان سعودی» گذاشت.

امروز عربستان سعودی به رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود و ولیعهدی شاهزاده محمد بن سلمان تحولات و پیشرفت‌های متعددی را تجربه کرده است و پروژه‌ها و طرح‌های عظیم توسعه و ساخت‌وساز و طرح‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ به موازات اصلاحات سیاسی و اجتماعی در جریان است.

بیشتر از جهان