قانونگذاران آمریکایی: خزانه‌داری باید تامین اینترنت ماهواره‌ای برای ایران را امکان‌پذیر کند

کنگره از خزانه‌داری می‌خواهد که از همه قدرت خود برای کمک به مردم ایران برای متصل ماندن به اینترنت استفاده کند

گروهی از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ای اعلام کردند که با توجه به اعتراضات مردمی گسترده در ایران و قطع اینترنت، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری باید به ایلان ماسک اجازه دهد امکان خدمات رسانی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای ایرانیان فراهم کند.

ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس‌اکس، اخیرا اعلام کرده بود که برای تامین اینترنت ماهواره‌ای برای ایران معافیت از تحریم‌ها را از خزانه‌داری آمریکا درخواست می‌کند.

قانونگذاران آمریکایی از وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستند که پس از دریافت درخواست ایلان ماسک، به سرعت با آن موافقت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلودیا تنی جمهوری‌خواه از نیویورک و تام ملینوسکی دمکرات از نیوجرسی از جمله امضا‌کنندگان این نامه‌اند. آنها همچنین از خزانه‌داری می‌خواهند که سیاست خود را درباره دسترسی‌های ارتباطی در کشورهای تحت تحریم به طور روشن اعلام کند.

در این نامه آمده است: کنگره از خزانه‌داری می‌خواهد که از همه قدرت خود برای کمک به مردم ایران برای متصل ماندن به اینترنت استفاده کند. در این زمینه هرگونه روند بروکراتیکی باید میان‌بر زده شود و این کار به سرعت انجام شود.

معترضان به قتل حکومتی مهسا امینی، جوان ۲۲ ساله‌ای که دو ساعت پس از بازداشت گشت ارشاد با سکته قلبی و مغزی به کما رفت و روز جمعه در گذشت، همچنان در خیابان‌های سراسر ایران شعار مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند.

این اعتراض‌ها با گذشت یک هفته در شهرهای کوچک و بزرگ ادامه دارد و با سرکوب خشن حکومتی مواجه است که تا امروز دست‌کم ۱۷ کشته برجا گذاشته است.

به گزارش بلومبرگ، یک سخنگوی خزانه‌داری گفت که این سازمان هم‌اکنون نیز مجوز برخی خدمات مرتبط با ارتباط اینترنتی شامل آنهایی که از ترمینال‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند را صادر کرده است.

بیشتر از جهان