وزیر خارجه آلمان: حمله به زنان شجاع ایران حمله به‌ بشریت است

وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه در حاشیه نشست‌های سازمان ملل گفت: «ما در کنار زنان شجاع ایران هستیم

در ادامه واکنش‌های جهانی به اعتراض‌های گسترده ضد حکومتی در ایران، آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، ضمن محکوم کردن شدید سرکوب معترضان، حمله به «زنان شجاع» ایران را «حمله به بشریت» توصیف کرد.

وزیر خارجه آلمان، روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، در حاشیه نشست‌های سازمان ملل در نیویورک گفت: «ما در کنار زنان شجاع ایران هستیم.»

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز روز پنجشنبه در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، با نام آوردن از مهسا امینی، حکومت ایران را خاستگاه نفرت‌پراکنی معرفی کرد و گفت نظام جمهوری اسلامی از زنان، همجنسگرایان، اقلیت‌های دینی و حتی مسلمان غیرشیعی متنفر است.

گابریل بوریچ، رئیس‌جمهوری شیلی، نیز روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، نام مهسا امینی را بر زبان آورد و خواهان بسیج جهانی برای مبارزه با سرکوب زنان در کشورهایی نظیر ایران شد.

وزارت خارجه‌ ایتالیا و فرانسه نیز در ضمن محکوم کردن سرکوب معترضان در ایران، خواهان پاسخ‌گو شدن عوامل قتل مهسا امینی شدند.

AFP

سازمان عفو بین‌الملل هم روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار در مورد تداوم سرکوب‌‌های خونین معترضان در ایران، خواهان اقدام جهانی فوری برای پاسخ‌گو کردن عاملان سرکوب‌های سیاسی در ایران شد.

هرچند گزارش‌های غیررسمی، از کشته شدن دست‌کم ۲۵ نفر در جریان اعتراض‌های اخیر خبر می‌دهد، اما اخبار ساعت ۱۴ صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی شمار کشته‌شدگان تا ظهر روز پنجشنبه را  ۱۷ تن اعلام کرد.

هم‌زمان، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس امنیت اخلاقی جمهوری اسلامی و همچنین برخی از فرماندهان نهادهای امنیتی حکومت ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

 به‌رغم محدودیت شدید دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، گزارش‌های تصویری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران نشان می‌دهد که با وجود سرکوب شدید نیروهای امنیتی و انتظامی، اعتراض‌های ضد حکومتی روز پنجشنبه نیز برای ششمین روز پیاپی ادامه یافت.