نخست‌وزیر اسرائیل: حکومت ایران خاستگاه نفرت‌پراکنی در منطقه است

لاپید: جوانان ایرانی از ظلم جمهوری اسلامی به شدت رنج می‌برند و جهان سکوت می‌کند

به‌گفته نخست‌وزیر اسرائیل، تنها تهدید جدی نظامی می‌‌تواند جلو دستیابی حکومت ایران به تسلیحات اتمی را بگیرد - REUTERS/Mike Segar

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه پنجشنبه در سخنرانی خود در صحن مجمع عمومی سازمان ملل ضمن نام بردن از مهسا امینی، حکومت ایران را خاستگاه نفرت‌پراکنی در منطقه معرفی کرد و گفت مقام‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از زنان، همجنسگرایان، اقلیت‌های دینی و حتی مسلمان غیرشیعی متنفرند.

لاپید از سکوت جامعه جهانی نسبت به ظلم جمهوری اسلامی به جوانان ایرانی انتقاد کرد و گفت: جوانان ایرانی از ظلم  جمهوری اسلامی به شدت رنج می‌برند و جهان سکوت می‌کند.

لاپید به‌طور تلویحی حکومت ایران را مسئول حمله ماه پیش به سلمان رشدی، نویسنده رمان آیه‌های شیطانی، معرفی کرد. به‌تعبیر نخست‌وزیر اسرائيل، حکومت ایران «رهبر ارکستر نفرت» است و پرچم‌های اسرائیل را تولید می‌کند که آتش بزند.

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از صحبت‌های روز پنجشنبه خود به برنامه اتمی حکومت ایران اشاره کرد و گفت اگر حکومت ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند، به‌طور حتم استفاده هم خواهد کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل، امکان دسترسی سازمان تروریستی به تسلیحات اتمی را یکی از تهدیدها و خطرهای اصلی برای جامعه و کشور اسرائیل دانست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته نخست‌وزیر اسرائيل، این کشور توان و قدرت کافی دارد تا اجازه ندهد حکومت ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا کند.

به‌گفته لاپید، تجربه نشان داده هر زمان که تهدیدهای نظامی علیه حکومت ایران عینی و جدی بوده، ایران از برنامه خود برای دستیابی به تسلیحات اتمی عقب‌ نشسته است.

به‌گفته یاییر لاپید، تنها تهدید نظامی می‌‌تواند جلو دستیابی حکومت ایران به تسلیحات اتمی را بگیرد.

لاپید در بخش دیگری از صحبت‌های روز پنجشنبه‌اش در سازمان ملل اسرائيل را کشوری وفادار به‌صلح با سایر کشورها معرفی کرد. او ضمن نام بردن از عربستان سعودی، از تمامی کشورهای مسلمان جهان خواست موجودیت اسرائیل را به‌رسمیت بشناسند.

لاپید همچنین اورشلیم (بیت‌المقدس) را پایتخت همیشگی اسرائيل معرفی کرد و به‌طور تلویحی خروج اسرائیل از نوار غزه را تصمیمی اشتباه خواند و گفت در نتیجه خروج اسرائیل، حماس و گروه‌های اسلامی در این منطقه تقویت شدند.

بیشتر از جهان