بزرگ‌ترین وارثان ملکه چه کسانی‌‌اند؟

وصیت‌نامه ملکه الیزابت دست‌کم ۹۰ سال مهر و موم می‌شود

شاه چارلز با تملک اموال کراون استیت به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار، بیشترین بخش ثروت خانوادگی را به ارث برده است-AFP

با درگذشت ملکه الیزابت دوم که هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ و در ۹۶ سالگی او رخ داد، اموال زیادی به هر یک از وارثان او می‌رسد. در بین همه اعضای خانواده سلطنتی، شاه چارلز علاوه بر تاج و تخت، مالک بخش زیادی از اموال شخصی و امانی او خواهد بود. اموال شاهزاده ویلیام نیز در جایگاه شاهزاده جدید ولز و وارث بعدی سلطنت، افزایش زیادی خواهد یافت.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نیویورک‌تایمز، با تغییر جایگاه شاهزاده ویلیام از «دوک کمبریج» به «شاهزاده ولز»، علاوه بر میلیون‌ها دلار پول، جواهرات و مجموعه‌های هنری بسیار نفیس، مهمانسراهای ترنسیلوانیا در رومانی و زندان دارتمور در پرینستون نیز از جمله اموال او خواهد بود. 

 اقامتگاه‌ ترنسیلوانیا شامل مجموعه اسب‌سواری و سالن‌های صنایع دستی محلی در کوهپایه‌های کارپات است که تحت نظر خیریه شاهزاده ولز اداره می‌شود. علاوه بر این‌ها، داچی اورگانیک (Duchy Organic) بزرگ‌ترین نام تجاری مواد غذایی طبیعی بریتانیا، نیز تحت نظارت این سازمان غیرانتفاعی است که صدها محصول، از جمله کمپوت توت فرنگی، انواع بیسکویت‌ها، و روغن زیتون به بازار عرضه می‌کند. 

این دو مجموعه بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در سال برای پروژه‌های صندوق خیریه، بهره‌دهی مالی دارند. کشاورزی پایدار در سرتاسر بریتانیا از جمله پروژه‌هایی است که به دلیل علاقه شخصی چارلز، از زمان تاسیس خیریه در سال ۱۹۷۹، تحت حمایت آن است. منطقه مسکونی مذکور، مجموعه خانه‌هایی در منطقه مسکونی نانسلدان در ساحل کورنوال است که تحت قوانین معماری پایدار و به دستور و تحت نظارت شاه چارلز طراحی و ساخته شده‌اند. طبق این طرح، این خانه‌ها را فقط با رنگ‌های مات و روشن می‌توان رنگ کرد و روی آجرها سوراخ‌هایی وجود دارد تا زنبورها بتوانند لانه بسازند. هیچ رستوران غذای‌آماده‌ای در این منطقه اجازه فعالیت ندارد.

در گزارش نیویورک‌تایمز آمده است که  درآمد شاه چارلز از مدیریت نانسلدان و بقیه ده هکتار دوک‌نشین‌ها، در سال جاری بیش از ۲۷ میلیون دلار بوده است.

غیر از این‌ها، املاک چارلز در هایگرو هاوس نیز که او نخستین بار در سال ۱۹۸۵ یک مزرعه محصولات طبیعی در این منطقه تاسیس کرد، به تصاحب ویلیام درمی‌آید. 

چارلز با تملک کراون استیت، بزرگ‌ترین بخش از ثروت خانواده را به ارث برده است: مجموعه املاک و مستغلاتی به ارزش بیش از هفده و نیم میلیارد دلار. این املاک شامل میدان مسابقه اسب‌دوانی اسکات و بخش‌هایی از مرکز لندن، از جمله منطقه خرید ریجنت است. 

سود خالص کراون استیت در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۳۶۰ میلیون دلار رسید که به خزانه‌داری بریتانیا می‌رود. در مقابل، خزانه‌داری دولت کمک‌ هزینه‌ای به ارزش یک چهارم سود خالص سال مالی دو سال قبل، به خانواده سلطنتی پرداخت می‌کند. ظاهرا کمک مالی امسال بر اساس سود خالص کراون استیت در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰، کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. 

کمک‌های مالی دولتی، برای تامین هزینه سفر‌های رسمی خانواده سلطنتی و پرداخت هزینه‌های اجرایی خانواده و نگهداری اموال سلطنتی استفاده می‌شود. بر اساس گزارش نیویورک‌پست، هزینه‌های امنیتی خاندان سلطنتی که مقدار دقیق آن مشخص نیست، از مالیات مردم است و تحت پوشش کمک‌های دولتی نیست. 

علاوه بر این، نظارت بر کراون استیت اسکاتلند با درآمد ۵۷۰ میلیون دلاری آن که شامل درآمد استخراج مواد معدنی، مجوزهای ماهیگیری، زمین‌های روستایی، و بستر دریایی اسکاتلند است، نیز بر عهده چارلز است. 

دوک‌نشین لنکستر، یک ملک خصوصی با ۷۵۳ میلیون دلار دارایی خالص است که به صورت امانی در اختیار پادشاه وقت قرار دارد. درآمد‌های دوک‌نشین که در ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۴ میلیون دلار بود، مستقیما به پادشاه می‌رسد و به مثابه کمک‌‌هزینه‌ای با نام «کیف‌پول خصوصی» شناخته می‌شود. «کیف‌پول خصوصی» مخارج سلطنتی را پوشش می‌دهد و به آن مالیات تعلق می‌گیرد.

کاخ باکینگهام، قلعه وینزور و برج لندن نیز اکنون تحت نظارت شاه چارلز است. این اموال «امانت مردم در دست شاه» محسوب می‌شوند و مالکیت آن متعلق به کشور و نسل آینده است و قابل فروش نیستند. مجموعه سلطنتی شامل جواهرات، تاج‌ها، نقاشی‌های کاراواجو، رامبراند، لئوناردو داوینچی و غیره، بخشی از این اموال‌ به‌شمار می‌روند که نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار ارزش دارند. بر اساس گزارش‌ها، ارزش جواهرات این مجموعه به تنهایی چهار میلیارد دلار است. 

چارلز به صورت شخصی نیز دارایی‌های عظیمی از مادرش به ارث برده است؛ از جمله جواهرات نفیسی از مجموعه‌های شخصی او، آثار هنری، و قلعه‌های ساندرینگهام و بالمورال در اسکاتلند که ملکه در هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ در آنجا درگذشت. بر اساس گزارشی از فوربس، ملکه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار اموال دارد که بر اساس توافق مارس ۱۹۹۳، مالیات بر ارث به آن تعلق نخواهد گرفت. 

احتمالا وصیت‌نامه ملکه الیزابت دست‌کم ۹۰ سال مهر و موم می‌شود و هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد تقسیم دارایی‌های او بین سایر اعضای خانواده، منتشر نخواهد شد.

بیشتر از زندگی