هفته مد لندن با «مجموعه اندوه» به پایان رسید

نمایش پایانی هفته مد لندن با مجموعه «اندوهگین» ریچارد کوین که به ملکه فقید بریتانیا تقدیم شد، به پایان رسید

عصر سه‌شنبه، ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور)، ریچارد کویین نمایش اختتامیه هفته مد لندن را با مجموعه‌ای غم‌انگیز روی صحنه برد.

ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۱۸ در اولین نمایش کویین در ردیف اول تماشاگران نشسته بود، بنابراین تعجبی نداشت که مجموعه بهار/تابستان ۲۰۲۳ این طراح به او تقدیم شده باشد. کویین گفت که ملکه با لطف و مهربانی خود بر زندگی او نیز مانند بسیاری دیگر، تاثیر گذاشته بود.

با یک نوای غم‌انگیز، مدل‌هایی که اغلب لباس‌های مشکی پوشیده بودند و برخی روبندهای توری که تا زمین می‌رسید بر سر داشتند و برخی دیگر با روبندهای کوتاه‌تر و نیز تاج‌های مهره‌دوزی شده، به‌آرامی روی سکوی مدور نمایش قدم زدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در وسط سکوی نمایش صدها دوربین مداربسته و چندین تلویزیون نصب‌ شده بود که تصاویری از ملکه را پخش می‌کردند.

کویین گفت که پس از شنیدن خبر درگذشت ملکه و پیش از آنکه چرخشی ۳۶۰ درجه به مجموعه موجود خود بدهد، لحظاتی را به تامل و تفکر گذرانده است.

او و گروهش تنها در ۱۰ روز، ۲۳ لباس مشکی خلق کردند. آن‌ها شبانه‌روز کار کردند و حین تماشای مراسم تشییع ملکه، به کوک زدن ادامه دادند.

این مجموعه، از تصاویر ملکه ویکتوریا که نیمی از عمرش را پس از مرگ همسرش، شاهزاده آلبرت، سیاه پوشید، در کنار روبندهایی که ملکه فقید و خواهرش، شاهزاده خانم مارگارت، در مراسم خاکسپاری پدرشان در سال ۱۹۵۲ پوشیده بودند، الهام گرفته‌شده است.

اگرچه کویین نشان تجاری هم‌نام ملکه خود را تازه در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی کرده است، اما این نام تجاری همچنان در حال یافتن محبوبیتی روزافزون در جهان مد است. حضور ملکه فقید در نمایش ۲۰۱۸ این طراح، جایی که او در ادامه اولین جایزه ملکه الیزابت دوم را برای «طراحی بریتانیا» دریافت کرد، او را به شهرت رساند.

زمانی که امل کلونی، وکیل حقوق بشر، در مراسم شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن سال ۲۰۱۸ لباسی سفارشی از کویین را به تن کرد، این طراح بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

سال بعد کندال جنر، مدل و ستاره نمایش واقع‌نمای تلویزیونی، یک لباس گلدار از این طراح را با نقش گل‌های رز با یقه ‌بسته و آستین‌هایی از لاتکس مشکی، برای حضور در جوایز «امی ۲۰۱۹» انتخاب کرد.

از دیگر طرفداران این طراح، می‌توان به پریانکا چوپرا، کایلی مینوگ، و نیکولا کوگلان اشاره کرد. کوگلان، ستاره سریال تلویزیونی «بریجرتون»، سه‌شنبه‌شب در ردیف جلو نمایش کویین نشسته بود و یک لباس شنل‌مانند با طرحی گلدار و خیره‌کننده به رنگ‌های زرد و بنفش به تن داشت.

پس از نمایش، کویین با تامل در میراث ملکه فقید، او را چنین توصیف کرد: «صددرصد یک نماد مد. حتی از روی شکل کلی لباس‌هایش، دقیقا می‌دانستید که چه کسی است. احساس می‌کنم آن دفتر اکنون بسته شده است.»

بیشتر از مُد و زیبایی